Obiekt

Tytuł: Polish educational system and utopian vision of the integration of people with disabilities ; Polski system edukacyjny w obliczu utopijnej wizji integracji osób niepełnosprawnych

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Polish educational system and utopian vision of the integration of people with disabilities  
Polski system edukacyjny w obliczu utopijnej wizji integracji osób niepełnosprawnych

Autor:

Jerzyk, Marta

Temat i słowa kluczowe:

disability   education   integration  
edukacja   integracja   niepełnosprawność

Abstrakt:

In many developed European countries, the integration of people with disabilities into full life in society takes place primarily on the basis of integral education. Currently one of the priorities of the Polish education system is the integration of pupils with various disabilities with their able peers in mass institutions or in integration departments. The aim of this thesis is to try to systematize the basic knowledge about integration education for children and young people with disabilities, to show the main directions of its transformation, and to build an expanded reality related to the education of people with disabilities. Despite many social, economic and legislative changes, during permanent development of the state, Polish educational system in many aspects is unable to realize today’s utopian vision of integration education.  
W wielu rozwiniętych krajach europejskich włączanie osób niepełnosprawnych do pełnego życia w społeczeństwie odbywa się przede wszystkim na bazie edukacji integracyjnej. Aktualnie jednym z priorytetów polskiego systemu edukacyjnego jest integracja uczniów z różnymi niepełnosprawnościami z ich pełnosprawnymi rówieśnikami w placówkach masowych lub w oddziałach integracyjnych. Celem niniejszego artykułu jest próba usystematyzowania podstawowej wiedzy na temat edukacji integracyjnej dzieci oraz młodzieży z niepełnosprawnością, ukazanie głównych kierunków jej przemian oraz budowanie poszerzonej rzeczywistości związanej z kształceniem osób z niepełnosprawnością. Mimo wielu przemian społecznych, ekonomicznych, permanentnego rozwoju państwa, a także zmian o charakterze legislacyjnym, polski system edukacyjny w wielu aspektach nie jest w stanie zrealizować dziś utopijnej wizji edukacji integracyjnej.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:87511

DOI:

10.34616/22.19.144

Język:

pol

Powiązanie:

Utopia a edukacja, T. 3, s. 210-221.

Właściciel praw:

Copyright by Marta Jerzyk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

4 lis 2020

Data dodania obiektu:

18 gru 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

180

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

247

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/92834

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji