A utopian concept of the Nazi educational system on the basis of Hitlerjugend
Utopijna koncepcja nazistowskiej edukacji na przykładzie Hitlerjugend
III Reich
Hitlerjugend
Nazism
utopia
III Rzesza
Hitlerjugend
nazizm
utopia
The following chapter focuses on the influence of utopia upon educational system of the III Reich. The utopianism of the Hitler’s State is believed to be embodied in the myth of the One-Thousand-Year Reich with all ideas known in millenarism and eschatology. The Nazis intended to create a new man being brought up by the state. A state-related education leads inevitably to unified world view lacking in individualism.
Niniejszy artykuł dotyczy przenikania utopii III Rzeszy i jej wpływu na system edukacji. Wyróżniającą cechą utopijności jest antycypacja nadejścia Tysiącletniej Rzeszy wraz z typowymi wyobrażeniami dla millenaryzmu i eschatologii. Naziści chcieli „stworzyć” nowego człowieka, którego wychowuje państwo. System edukacji jest powiązany z wychowaniem etatystycznym, które prowadzi do uniformizacji światopoglądu, nieuchronnie zmierzając do zaniku indywidualizmu.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:87507 ISBN 978-83-62618-28-6
Utopia a edukacja, T. 3, s. 152-162.
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 13, 2023
Dec 18, 2017
805
842
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/92830
Edition name | Date |
---|---|
Utopijna koncepcja nazistowskiej edukacji na przykładzie Hitlerjugend | Mar 13, 2023 |
Włodarczyk, Rafał Gromysz, Jowita. Red. Włodarczyk, Rafał. Red.
Czerwińska, Kornelia