Obiekt

Tytuł: Special teacher competencies in the context of inclusive school ; Specjalne kompetencje nauczycieli w kontekście szkoły integracyjnej

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Special teacher competencies in the context of inclusive school  
Specjalne kompetencje nauczycieli w kontekście szkoły integracyjnej

Autor:

Kaffemaniene, Irena   Alisauskiene, Stefanija

Temat i słowa kluczowe:

inclusive education   special education   special teacher competencies   self-assessment  
kształcenie integracyjne   pedagogika specjalna   kompetencje nauczycieli szkół specjalnych   samoocena

Abstrakt:

Over the past few decades, an inclusive education approach has been implemented in many European and other countries. Special teachers are educated to provide special educational support for pupils with special educational needs regardless of the school in which they learn. Therefore, these professionals need to acquire competencies to teach children with various special educational needs arising from disabilities, disorders, adverse social factors, etc., to provide support to the family and other pedagogical staff. The research aimed to disclose how special teachers, who work in general schools, self-assess their own professional and general competencies.  
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat w wielu państwach europejskich i pozaeuropejskich wdrożono podejście kształcenia integracyjnego. Pedagodzy specjalni kształceni są w celu zapewnienia specjalnego wsparcia edukacyjnego uczniom o szczególnych potrzebach edukacyjnych niezależnie od szkoły, do której uczęszczają. W związku z tym specjaliści muszą zdobywać kompetencje do nauczania dzieci o szczególnych potrzebach edukacyjnych wynikających, m.in., z niepełnosprawności, zaburzeń, czy też niekorzystnych czynników społecznych, aby zapewnić pomoc rodzinie i pozostałym członkom grona pedagogicznego. Badania miały na celu ujawnienie, w jaki sposób pedagodzy specjalni pracujący w szkołach powszechnych oceniają własne kompetencje ogólne i zawodowe.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Zakład Edukacji Międzykulturowej i Badań nad Wsparciem Społecznym Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:87334

DOI:

10.23734/mcs.2017.2.189.204

Źródło:

Pdg P 345

Język:

eng

Powiązanie:

Multicultural Studies 2/2017, s. 189-204.

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Irena Kaffemaniene   Copyright by Stefanija Ališauskienė

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

9 kwi 2021

Data dodania obiektu:

13 gru 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

90

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

116

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/92639

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji