Object

Title: Special teacher competencies in the context of inclusive school ; Specjalne kompetencje nauczycieli w kontekście szkoły integracyjnej

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Special teacher competencies in the context of inclusive school  
Specjalne kompetencje nauczycieli w kontekście szkoły integracyjnej

Creator:

Kaffemaniene, Irena   Alisauskiene, Stefanija

Subject and Keywords:

inclusive education   special education   special teacher competencies   self-assessment  
kształcenie integracyjne   pedagogika specjalna   kompetencje nauczycieli szkół specjalnych   samoocena

Abstract:

Over the past few decades, an inclusive education approach has been implemented in many European and other countries. Special teachers are educated to provide special educational support for pupils with special educational needs regardless of the school in which they learn. Therefore, these professionals need to acquire competencies to teach children with various special educational needs arising from disabilities, disorders, adverse social factors, etc., to provide support to the family and other pedagogical staff. The research aimed to disclose how special teachers, who work in general schools, self-assess their own professional and general competencies.  
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat w wielu państwach europejskich i pozaeuropejskich wdrożono podejście kształcenia integracyjnego. Pedagodzy specjalni kształceni są w celu zapewnienia specjalnego wsparcia edukacyjnego uczniom o szczególnych potrzebach edukacyjnych niezależnie od szkoły, do której uczęszczają. W związku z tym specjaliści muszą zdobywać kompetencje do nauczania dzieci o szczególnych potrzebach edukacyjnych wynikających, m.in., z niepełnosprawności, zaburzeń, czy też niekorzystnych czynników społecznych, aby zapewnić pomoc rodzinie i pozostałym członkom grona pedagogicznego. Badania miały na celu ujawnienie, w jaki sposób pedagodzy specjalni pracujący w szkołach powszechnych oceniają własne kompetencje ogólne i zawodowe.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Zakład Edukacji Międzykulturowej i Badań nad Wsparciem Społecznym Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2017

Detailed Type:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:87334

DOI:

10.23734/mcs.2017.2.189.204

Source:

Pdg P 345

Language:

eng

Relation:

Multicultural Studies 2/2017, s. 189-204.

Is referenced by:

click here to follow the link

Rights holder:

Copyright by Irena Kaffemaniene   Copyright by Stefanija Ališauskienė

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Apr 9, 2021

In our library since:

Dec 13, 2017

Number of object content hits:

94

Number of object content views in PDF format

120

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/92639

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects Similar

This page uses 'cookies'. More information