Opportunities of the development of the learning competence of preschool education teachers at workplace as an element of the organizational culture
Możliwości rozwoju kompetencji uczenia się przez nauczycieli wychowania przedszkolnego w miejscu pracy jako elementu kultury organizacyjnej
Smilgiené, Jurgita Masiliauskiené, Erika
teacher learning
workplace
organizational culture
development of learning competence
preschool education teacher
kształcenie się nauczycieli
miejsce pracy
kultura organizacyjna
rozwój kompetencji uczenia się
nauczyciel wychowania przedszkolnego
The results of the conducted research have shown that the meaning of the competence of knowing how to learn is related to the development of personality, ability to find information, and apply it in respective activity. Teachers develop and assess the competence of knowing how to learn through various methods, practical tasks, by stimulating independence. The research has also revealed that the application of the knowledge gained in teacher learning process in everyday activity receives constant evaluations that give added value to the learning process. Positive feedback among teachers and learners has also been mentioned. Among the evaluations there is also a sceptical attitude, the attempt to contradict a teacher’s effort to go beyond the established practice and trying to search for new forms of activity.
Wyniki prowadzonych badań wykazały, że umiejętność uczenia się związana jest z rozwojem osobowości, umiejętności wyszukiwania informacji i zastosowania ich podczas odpowiedniej czynności. Nauczyciele rozwijają i oceniają kompetencję uczenia się za pomocą różnych metod, praktycznych zadań, poprzez stymulowanie niezależności. Badania wykazały również, że wykorzystanie wiedzy zdobytej w procesie uczenia się przez nauczycieli podczas codziennych czynności podlega stałej ocenie, która zapewnia mu wartość dodaną. Otrzymano również pozytywne informacje zwrotne od nauczycieli i uczniów. Wśród ocen znalazła się również postawa sceptyczna, próba zaprzeczenia wysiłkowi nauczycieli wykraczania poza ustaloną praktykę i próbowania szukania nowych form aktywności.
journal
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:87332 ISSN 2451-2877
Multicultural Studies 2/2017, s. 151-165.
Copyright by Jurgita Smilgiené Copyright by Erika Masiliauskiené
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 23, 2023
Dec 13, 2017
76
93
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/92637
Urbanek, Arkadiusz
Musiał, Ewa
Dąbrowska, Olga Gołaczyński, Jacek. Red. Adamski, Andrzej. Rec. Balogh, Zsolt. Rec. Cieślak, Sławomir. Rec. Flaga-Gieruszyńska, Kinga. Rec. Górecki, Jacek. Rec. Kilian, Wolfgang. Rec. Markiewicz, Ryszard. Rec. Świerczyński, Marek. Rec. Warner, Richard. Rec. Zgryzek, Kazimierz. Rec.
Kosek, Agnieszka
Michalak, Renata
Grabowska-Pieńkosz, Dorota Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Haratyk, Anna. Red. Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Walasek, Stefania. Red.
Kaffemaniene, Irena Alisauskiene, Stefanija