Obiekt

Tytuł: Opportunities of the development of the learning competence of preschool education teachers at workplace as an element of the organizational culture ; Możliwości rozwoju kompetencji uczenia się przez nauczycieli wychowania przedszkolnego w miejscu pracy jako elementu kultury organizacyjnej

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Opportunities of the development of the learning competence of preschool education teachers at workplace as an element of the organizational culture  
Możliwości rozwoju kompetencji uczenia się przez nauczycieli wychowania przedszkolnego w miejscu pracy jako elementu kultury organizacyjnej

Autor:

Smilgiené, Jurgita   Masiliauskiené, Erika

Temat i słowa kluczowe:

teacher learning   workplace   organizational culture   development of learning competence   preschool education teacher  
kształcenie się nauczycieli   miejsce pracy   kultura organizacyjna   rozwój kompetencji uczenia się   nauczyciel wychowania przedszkolnego

Abstrakt:

The results of the conducted research have shown that the meaning of the competence of knowing how to learn is related to the development of personality, ability to find information, and apply it in respective activity. Teachers develop and assess the competence of knowing how to learn through various methods, practical tasks, by stimulating independence. The research has also revealed that the application of the knowledge gained in teacher learning process in everyday activity receives constant evaluations that give added value to the learning process. Positive feedback among teachers and learners has also been mentioned. Among the evaluations there is also a sceptical attitude, the attempt to contradict a teacher’s effort to go beyond the established practice and trying to search for new forms of activity.  
Wyniki prowadzonych badań wykazały, że umiejętność uczenia się związana jest z rozwojem osobowości, umiejętności wyszukiwania informacji i zastosowania ich podczas odpowiedniej czynności. Nauczyciele rozwijają i oceniają kompetencję uczenia się za pomocą różnych metod, praktycznych zadań, poprzez stymulowanie niezależności. Badania wykazały również, że wykorzystanie wiedzy zdobytej w procesie uczenia się przez nauczycieli podczas codziennych czynności podlega stałej ocenie, która zapewnia mu wartość dodaną. Otrzymano również pozytywne informacje zwrotne od nauczycieli i uczniów. Wśród ocen znalazła się również postawa sceptyczna, próba zaprzeczenia wysiłkowi nauczycieli wykraczania poza ustaloną praktykę i próbowania szukania nowych form aktywności.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Zakład Edukacji Międzykulturowej i Badań nad Wsparciem Społecznym Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:87332

DOI:

10.23734/mcs.2017.2.151.165

Źródło:

Pdg P 345

Język:

eng

Powiązanie:

Multicultural Studies 2/2017, s. 151-165.

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Jurgita Smilgiené   Copyright by Erika Masiliauskiené

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

9 kwi 2021

Data dodania obiektu:

13 gru 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

45

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

61

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/92637

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji