Obiekt

Tytuł: Images of Education in a Dystopian "Brave New World" by Aldous Huxley ; Obrazy edukacji w dystopii „Nowy wspaniały świat” Aldousa Huxleya

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Images of Education in a Dystopian "Brave New World" by Aldous Huxley  
Obrazy edukacji w dystopii „Nowy wspaniały świat” Aldousa Huxleya

Autor:

Suwalska, Arleta

Temat i słowa kluczowe:

universal happiness   sleep-teaching   ideology   dystopia   utopia   Huxley  
wieczna szczęśliwość   hipnopedia   ideologia   dystopia   utopia   Huxley

Abstrakt:

Universal happiness in the Republic of the World was related to the prohibition of learning about history, art, religion and, to some extent, science. The social system, which was introduced with the usage of tricks, consisted of a monstrous manipulation of human consciousness, cloning and conditioning of their citizens. There was introduced the slavery system which was created by the state. In the “New Brave World” the state dealt with the education of children. Moreover, the state explains citizens their inevitability of fate. The work presents the futuristic images of education in a society where the prevailing standards are not related to the law of contemporary world. What is more, learning content was introduced by sleep-teaching. The learning objectives and expectations for education were subordinated by ideology, which helped only to sustain power.  
Powszechna szczęśliwość w Republice Świata powiązana była z zakazem poznawania historii, sztuki, religii oraz, w pewnym stopniu, nauki. Wprowadzony podstępem system społeczny polegał na monstrualnej manipulacji świadomością jednostki w wyniku klonowania obywateli, respektowania stworzonego przez państwo niewolnictwa i warunkowaniem najprostszych życiowych przyjemności. W Nowym wspaniałym świecie wychowaniem dzieci zajmowało się państwo, które od najmłodszych lat wpajało im przynależność do określonej klasy społecznej i nieuchronność losu. Przedmiotem analizy w tym artykule są futurystyczne obrazy edukacji w społeczeństwie, w którym panujące normy zostały znieprawione, treści kształcenia przekazywane w ramach hipnopedii, zaś cele kształcenia i oczekiwania wobec edukacji podporządkowane ideologii, która służy jedynie podtrzymywaniu władzy.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Współtwórca:

Gromysz, Jowita. Red.   Włodarczyk, Rafał. Red.

Data wydania:

2016

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78780

DOI:

10.34616/22.19.107

Język:

pol

Powiązanie:

Utopia a edukacja, T.1, s. 95-105.

Właściciel praw:

Copyright by Arleta Suwalska

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

4 lis 2020

Data dodania obiektu:

1 lut 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

213

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

241

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/81193

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji