Object

Title: Images of Education in a Dystopian "Brave New World" by Aldous Huxley ; Obrazy edukacji w dystopii „Nowy wspaniały świat” Aldousa Huxleya

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Images of Education in a Dystopian "Brave New World" by Aldous Huxley  
Obrazy edukacji w dystopii „Nowy wspaniały świat” Aldousa Huxleya

Creator:

Suwalska, Arleta

Subject and Keywords:

universal happiness   sleep-teaching   ideology   dystopia   utopia   Huxley  
wieczna szczęśliwość   hipnopedia   ideologia   dystopia   utopia   Huxley

Abstract:

Universal happiness in the Republic of the World was related to the prohibition of learning about history, art, religion and, to some extent, science. The social system, which was introduced with the usage of tricks, consisted of a monstrous manipulation of human consciousness, cloning and conditioning of their citizens. There was introduced the slavery system which was created by the state. In the “New Brave World” the state dealt with the education of children. Moreover, the state explains citizens their inevitability of fate. The work presents the futuristic images of education in a society where the prevailing standards are not related to the law of contemporary world. What is more, learning content was introduced by sleep-teaching. The learning objectives and expectations for education were subordinated by ideology, which helped only to sustain power.  
Powszechna szczęśliwość w Republice Świata powiązana była z zakazem poznawania historii, sztuki, religii oraz, w pewnym stopniu, nauki. Wprowadzony podstępem system społeczny polegał na monstrualnej manipulacji świadomością jednostki w wyniku klonowania obywateli, respektowania stworzonego przez państwo niewolnictwa i warunkowaniem najprostszych życiowych przyjemności. W Nowym wspaniałym świecie wychowaniem dzieci zajmowało się państwo, które od najmłodszych lat wpajało im przynależność do określonej klasy społecznej i nieuchronność losu. Przedmiotem analizy w tym artykule są futurystyczne obrazy edukacji w społeczeństwie, w którym panujące normy zostały znieprawione, treści kształcenia przekazywane w ramach hipnopedii, zaś cele kształcenia i oczekiwania wobec edukacji podporządkowane ideologii, która służy jedynie podtrzymywaniu władzy.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Contributor:

Gromysz, Jowita. Red.   Włodarczyk, Rafał. Red.

Date issued:

2016

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78780

DOI:

10.34616/22.19.107

Language:

pol

Relation:

Utopia a edukacja, T.1, s. 95-105.

Rights holder:

Copyright by Arleta Suwalska

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Nov 4, 2020

In our library since:

Feb 1, 2017

Number of object content hits:

195

Number of object content views in PDF format

223

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/81193

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information