The implementation of the educational function of the familyduring three different eras – introduction to the subject issues
Realizacja funkcji wychowawczej rodziny na przestrzeni trzech epok – wprowadzenie w problematykę zagadnienia
education process
educator
pupil
family
the present day
wychowankowie
proces wychowania
wychowawca
rodzina
współczesność
Nowadays, the education process becomes more flexible, and in connection withintense socio-cultural changes, more and more difficult to implement. Certainly this isdue to the dynamics of life of the members of the family system who, instead of witheach other, increasingly live side by side, fulfilling themselves in the professional level,but not always in a personal level. But this has not always been so. As a result, the objectiveof this article is to introduce the problems of evaluating the importance andpractice of the educational process in families over the pre-industrial, industrial andpost-industrial era, and show the result of its strong ties with the socio-cultural and economicprocesses, which were current at that time and are currently today too
Współcześnie proces wychowania staje się coraz bardziej elastyczny i w związkuz intensywnymi zmianami społeczno-kulturowymi, coraz trudniejszy w realizacji. Z pewnością wynika to z dynamiki życia członków systemu rodzinnego, którzy zamiast ze sobą, coraz częściej żyją obok siebie, realizując się w płaszczyźnie zawodowej, a nie zawsze w płaszczyźnie prywatnej. Nie zawsze jednak tak było. W związku z czym celem niniejszego artykułu będzie wprowadzenie w problematykę ewaluowania znaczeniai praktykowania procesu wychowawczego w rodzinach, na przestrzeni epoki preindustrialnej, industrialnej oraz postindustrialnej, a w rezultacie ukazania jego silnych związkówz procesami społeczno-kulturowo-ekonomicznymi, jakie miały wówczas oraz mają aktualnie miejsce
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78688 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 14 (2/2016), s. 57-69
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Feb 24, 2023
Dec 19, 2016
153
217
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/80505
Edition name | Date |
---|---|
Realizacja funkcji wychowawczej rodziny na przestrzeni trzech epok – wprowadzenie w problematykę zagadnienia | Feb 24, 2023 |
Paszenda, Iwona
Sarnat-Ciastko, Adrianna Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Sadowska, Edyta. Red.
Bołdyrew, Aneta
Okrasa, Marzena Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Albański, Leszek. Red. Walasek, Stefania. Red.
Szczyrba- Poroszewska, Joanna
Ciupińska, Barbara Ryś, Jan Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Albański, Leszek. Red. Walasek, Stefania. Red.