Everything begins with gender... social perception of “otherness” of women with physical disabilities – research results
Wszystko zaczyna się od płci... społeczna percepcja „inności” kobiet z niepełnosprawnością ruchową – wyniki badań
disabled woman
social functioning
education
kobiety niepełnosprawne
funkcjonowanie społeczne
wychowanie
The contemporary family in social and cultural contexts
Współczesna rodzina w kontekstach społecznych i kulturowych
The article there will present issues related to the social functioning of women withphysical disabilities as well as the perception of them by nursing students and studentsof physical education. Taken considerations are an attempt to bypass exemplification ofgender in relation to people with disabilities treated globally omitting the gender difference.
W artykule zostaną przedstawione zagadnienia związane z funkcjonowaniem społecznym kobiet niepełnosprawnych ruchowo oraz ich postrzegania przez studentki kierunku pielęgniarstwo oraz studentów kierunku wychowanie fizyczne. Podjęte rozważania stanowią próbę egzemplifikacji wykluczania płci w odniesieniu do osób niepełnosprawnych, traktowanych w sposób globalny z pomijaniem różnicy wynikającej z płci.
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.
Piwowarczyk, Mirosław. Red.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78673 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 13 (1/2016), s. 393-409
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 28, 2022
Dec 15, 2016
798
1113
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/80215
Edition name | Date |
---|---|
Wszystko zaczyna się od płci... społeczna percepcja „inności” kobiet z niepełnosprawnością ruchową – wyniki badań | Mar 28, 2022 |