Obiekt

Tytuł: Information about pupil given to parents by teachers of elementary education in the light of empirical studies ; Informacje o uczniu przekazywane rodzicom przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w świetle badań empirycznych

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Information about pupil given to parents by teachers of elementary education in the light of empirical studies  
Informacje o uczniu przekazywane rodzicom przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w świetle badań empirycznych

Autor:

Bąk, Olga   Gochniak, Dorota   Kotula, Barbara   Sawrycz, Natalia

Temat i słowa kluczowe:

information from teacher   praise   criticism   elementary education  
informacje od nauczyciela   pochwały   krytyka   edukacja wczesnoszkolna

Opis:

The contemporary family in social and cultural contexts  
Współczesna rodzina w kontekstach społecznych i kulturowych

Abstrakt:

Positive and negative information related to pupils’ functioning given to parents by the teacher plays an essential role in the modification of the child behaviour. The study presents the results of the investigation on information given by teachers: their characteristics, content, and their influence on a child's education. Opinions were analyzed from two perspectives: teachers and parents. Elementary school teachers took part in the study (N = 29) as well as parents of children from this level of the education (N = 57). A new questionnaire, devised by the authors, was applied. Results show that both groups participating in the study find information significant for the education. Respondents said that information is formulated “often” and is “quite extensive” and the various aspects of child’s functioning is included. Moreover, information from teachers is not one-dimensional, but often combines praise and criticism.  
Informacje (pozytywne i negatywne) dotyczące funkcjonowania ucznia przekazywane rodzicom przez nauczyciela pełnią istotną rolę w modyfikacji zachowania dziecka. Praca przedstawia wyniki badania, którego celem było określenie czym charakteryzują się informacje przekazywane rodzicom przez nauczycieli, czego dotyczą, jak są przekazywane oraz jak oceniany jest ich wpływ na wychowanie. Opinie analizowano z dwóch perspektyw: nauczycieli i rodziców. W badaniu wzięli udział nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej (N = 29) i rodzice dzieci z tego poziomu kształcenia (N = 57). Zastosowano kwestionariusz ankiety własnego autorstwa. Wyniki wskazują, że obie grupy respondentów uważają informacje od nauczycieli za znaczące dla wychowania, twierdzą że formułowane są one często i są dość wyczerpujące, obejmują różne aspekty funkcjonowania dziecka. Ponadto, informacje od nauczycielinie mają jednostronnego charakteru, lecz najczęściej łączą ze sobą pochwały i uwagi krytyczne.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Współtwórca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.   Piwowarczyk, Mirosław. Red.

Data wydania:

2016

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78672

DOI:

doi:10.23734/wwr20161.371.390

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 13 (1/2016), s. 371-390

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Olga Bąk   Copyright by Dorota Gochniak   Copyright by Barbara Kotula   Copyright by Natalia Sawrycz

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

25 mar 2021

Data dodania obiektu:

15 gru 2016

Liczba wyświetleń treści obiektu:

1 349

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

1913

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/80214

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji