Object

Title: Information about pupil given to parents by teachers of elementary education in the light of empirical studies ; Informacje o uczniu przekazywane rodzicom przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w świetle badań empirycznych

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Information about pupil given to parents by teachers of elementary education in the light of empirical studies  
Informacje o uczniu przekazywane rodzicom przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w świetle badań empirycznych

Creator:

Bąk, Olga   Gochniak, Dorota   Kotula, Barbara   Sawrycz, Natalia

Subject and Keywords:

information from teacher   praise   criticism   elementary education  
informacje od nauczyciela   pochwały   krytyka   edukacja wczesnoszkolna

Description:

The contemporary family in social and cultural contexts  
Współczesna rodzina w kontekstach społecznych i kulturowych

Abstract:

Positive and negative information related to pupils’ functioning given to parents by the teacher plays an essential role in the modification of the child behaviour. The study presents the results of the investigation on information given by teachers: their characteristics, content, and their influence on a child's education. Opinions were analyzed from two perspectives: teachers and parents. Elementary school teachers took part in the study (N = 29) as well as parents of children from this level of the education (N = 57). A new questionnaire, devised by the authors, was applied. Results show that both groups participating in the study find information significant for the education. Respondents said that information is formulated “often” and is “quite extensive” and the various aspects of child’s functioning is included. Moreover, information from teachers is not one-dimensional, but often combines praise and criticism.  
Informacje (pozytywne i negatywne) dotyczące funkcjonowania ucznia przekazywane rodzicom przez nauczyciela pełnią istotną rolę w modyfikacji zachowania dziecka. Praca przedstawia wyniki badania, którego celem było określenie czym charakteryzują się informacje przekazywane rodzicom przez nauczycieli, czego dotyczą, jak są przekazywane oraz jak oceniany jest ich wpływ na wychowanie. Opinie analizowano z dwóch perspektyw: nauczycieli i rodziców. W badaniu wzięli udział nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej (N = 29) i rodzice dzieci z tego poziomu kształcenia (N = 57). Zastosowano kwestionariusz ankiety własnego autorstwa. Wyniki wskazują, że obie grupy respondentów uważają informacje od nauczycieli za znaczące dla wychowania, twierdzą że formułowane są one często i są dość wyczerpujące, obejmują różne aspekty funkcjonowania dziecka. Ponadto, informacje od nauczycielinie mają jednostronnego charakteru, lecz najczęściej łączą ze sobą pochwały i uwagi krytyczne.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Contributor:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.   Piwowarczyk, Mirosław. Red.

Date issued:

2016

Detailed Type:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78672

DOI:

doi:10.23734/wwr20161.371.390

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 13 (1/2016), s. 371-390

Is referenced by:

click here to follow the link

Rights holder:

Copyright by Olga Bąk   Copyright by Dorota Gochniak   Copyright by Barbara Kotula   Copyright by Natalia Sawrycz

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Mar 25, 2021

In our library since:

Dec 15, 2016

Number of object content hits:

1 281

Number of object content views in PDF format

1845

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/80214

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information