Obiekt

Tytuł: The Parents – partners or enemies of education in Poland? ; Rodzice – partnerzy czy wrogowie polskiej edukacji?

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

The Parents – partners or enemies of education in Poland?  
Rodzice – partnerzy czy wrogowie polskiej edukacji?

Autor:

Chojak, Małgorzata

Temat i słowa kluczowe:

parents   school readiness   cognitive development   diagnosis   examinations  
rodzice   gotowość szkolna   rozwój poznawczy   diagnoza   badania

Opis:

The contemporary family in social and cultural contexts  
Współczesna rodzina w kontekstach społecznych i kulturowych

Abstrakt:

W ostatnich latach system edukacji w Polsce jest przedmiotem licznych reform, zagorzałych dyskusji oraz mniej lub bardziej wiarygodnych badań i raportów. Poza politykami, naukowcami i pedagogami czy psychologami, do działań tych włączyli się także rodzice. Niestety, ich argumenty często nie są brane pod uwagę, a protesty spotykają się wyłącznie z krytyką. Nie mają oni przecież potrzebnej wiedzy specjalistycznej ani doświadczenia. Przeprowadzone przeze mnie badania wykazały, że w rzeczywistości to rodzice mają największy wpływ na rozwój poznawczy dzieci przed rozpoczęciem nauki w szkole. To ich aktywna bądź bierna postawa zasadniczo kształtuje poziom gotowości szkolnej w sferze przez wielu nadal uważanej za najistotniejszą w karierze szkolnej i życiowej człowieka. Poza tym, co najważniejsze – to rodzice jako opiekuni prawni, w świetle obecnych przepisów, powinni mieć decydujący głos w kwestii wychowania i kształcenia ich dzieci.

Spis treści:

In recent years the educational system in Poland has been subject to numerous reforms, heated discussions and more or less credible examinations and reports. Apart from politicians, scientists, teachers and psychologists, parents also contributed. Unfortunately their arguments aren’t often taken into consideration, and protests are meeting exclusively with the criticism. They don’t have the needed know-how or experience after all. Research conducted by me has shown that, in fact, parents had the greatest cognitive impact on the development of children before they began to learn at school. It is their active or passive attitude that essentially shapes the level of school readiness in the sphere still considered by many to be the most significant in the school and life career of man. Apart from the fact that, most importantly – these are parents having legal responsibility for their children, they should have the final word on the question of bringing up and educating them.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Współtwórca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.   Piwowarczyk, Mirosław. Red.

Data wydania:

2016

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78378

DOI:

doi:10.23734/wwr20161.293.310

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 13 (1/2016), s. 293-310

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Małgorzata Chojak

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

25 mar 2021

Data dodania obiektu:

25 lis 2016

Liczba wyświetleń treści obiektu:

400

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

563

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/80181

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji