The Parents – partners or enemies of education in Poland?
Rodzice – partnerzy czy wrogowie polskiej edukacji?
parents
school readiness
cognitive development
diagnosis
examinations
rodzice
gotowość szkolna
rozwój poznawczy
diagnoza
badania
The contemporary family in social and cultural contexts
Współczesna rodzina w kontekstach społecznych i kulturowych
In recent years the educational system in Poland has been subject to numerous reforms, heated discussions and more or less credible examinations and reports. Apart from politicians, scientists, teachers and psychologists, parents also contributed. Unfortunately their arguments aren’t often taken into consideration, and protests are meeting exclusively with the criticism. They don’t have the needed know-how or experience after all. Research conducted by me has shown that, in fact, parents had the greatest cognitive impact on the development of children before they began to learn at school. It is their active or passive attitude that essentially shapes the level of school readiness in the sphere still considered by many to be the most significant in the school and life career of man. Apart from the fact that, most importantly – these are parents having legal responsibility for their children, they should have the final word on the question of bringing up and educating them.
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.
Piwowarczyk, Mirosław. Red.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78378 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 13 (1/2016), s. 293-310
Copyright by Małgorzata Chojak
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 28, 2022
Nov 25, 2016
573
742
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/80181
Edition name | Date |
---|---|
Rodzice – partnerzy czy wrogowie polskiej edukacji? | Mar 28, 2022 |
Wiatrowska, Leokadia Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Walasek, Stefania. Red. Winczura, Barbara. Red.
Mitręga, Anna
Kalisz, Tomasz. Red.
Skubisz-Ślusarczyk, Sylwia Kalisz, Tomasz. Red.
Okrasa, Marzena Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Albański, Leszek. Red. Walasek, Stefania. Red.
Kozubska, Alicja Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.