Education styles in a family versus life aims and values preferred by young people.
Style wychowania w rodzinie a preferowane przez młodzież cele życiowe i wartości
family
parenting styles
values
life aims
young people
rodzina
style wychowania
wartości
cele życiowe
młodzież
The contemporary family in social and cultural contexts
Współczesna rodzina w kontekstach społecznych i kulturowych
The socio-cultural, economic and political outlook changes visible in the contemporary The article includes the source of research concerning the declared system of values and aims in life by the respondents. The results of behaviour styles in a family research have been discussed-all meanings, the frequency of particular education styles. The author also tried to show the connection between the family functioning and values chosen by children.
Style wychowania w rodzinie w znaczącym stopniu decydują o poziomie zaspokajania potrzeb psychicznych i społecznych, kształtują wzory postępowania w rodzinie, które mogą być w różnym stopniu zinternalizowane w toku naśladownictwa i identyfikacji, umożliwiając przyswajanie wartości i norm. Artykuł zawiera komunikat z badań dotyczących deklarowanego przez badanych systemu wartości i celów życiowych. Omówiono również wyniki badań nad stylami wychowania w rodzinie – przekazywane w nich treści, częstość występowania poszczególnych stylów wychowania. Autorka starała się wskazać również na związek między funkcjonowaniem rodziny a wybieranymi wartościami przez dzieci.
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Piwowarczyk, Mirosław. Red.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78373 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 13 (1/2016), s. 193-214
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 28, 2022
Nov 25, 2016
3 138
4441
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/80177
Edition name | Date |
---|---|
Style wychowania w rodzinie a preferowane przez młodzież cele życiowe i wartości | Mar 28, 2022 |
Felchner, Andrzej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Sadowska, Edyta. Red.
Grincevičienė, Vilija Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Szerląg, Alicja. Red. Walasek, Stefania. Red.
Dołęga, Zofia
Opozda, Danuta Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Piwowarczyk, Mirosław. Red.
Wąsiński, Arkadiusz Górniok-Naglik, Alina Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Piwowarczyk, Mirosław. Red.
Palka, Katarzyna Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Albański, Leszek. Red. Walasek, Stefania. Red.
Jezierska-Wiejak, Elżbieta Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.