The master, the clown and their cross-cultural community. Laughter in the cultural borderland of a classroom
Mistrz, błazen i ich międzykulturowa wspólnota. Śmiech na kulturowym pograniczu klasy szkolnej
laughter
cultural borderland
cross-cultural education
teachers
classroom
śmiech
pogranicze kulturowe
edukacja międzykulturowa
nauczyciele
klasa szkolna
The aim of these reflections is to verify the thesis concerning establishment of the community of laughter as one of the factors supporting and empowering teachers in the process of resolving conflicts, seeking dimensions of dialogue, and achieving compromise in the classroom (perceived as a cultural borderland).
Celem refleksji będącej podstawą niniejszego artykułu jest przedstawienie okoliczności budowania wspólnoty śmiechu w klasie szkolnej. Autor zakłada, że jednym z czynników rozwiązywania konfliktów, poszukiwania płaszczyzn dialogu i osiągania kompromisu w klasie szkolnej postrzeganej jako pogranicze kulturowe jest świadome budowanie wspólnoty śmiechu. Jej liderem może być zarówno nauczyciel (mistrz), jak i jeden z uczniów pełniący wśród rówieśników funkcję błazna klasowego.
Zakład Pedagogiki Społecznej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78243 ISSN 2451-2877
Multicultural Studies 1/2016, s. 131-141.
Copyright by Przemysław Paweł Grzybowski
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 23, 2023
Sep 2, 2016
187
209
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/80001
Edition name | Date |
---|---|
Mistrz, błazen i ich międzykulturowa wspólnota. Śmiech na kulturowym pograniczu klasy szkolnej | Mar 23, 2023 |
Ładyżyński, Andrzej Jędrychowska, Barbara. Red.
Dawidejt-Drobek, Ewa Drobek, Wiesław Pilarska, Justyna. Red. Urbanek, Arkadiusz. Red.
Dziubacka, Krystyna
Zamecka-Zalas, Olga