Obiekt

Tytuł: Strategies of communication in Slow Movement as an answer to the challenges of intercultural education of the 21st century ; Strategie komunikacji w Ruchu Slow odpowiedzią na wyzwania edukacji międzykulturowej XXI wieku

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Strategies of communication in Slow Movement as an answer to the challenges of intercultural education of the 21st century  
Strategie komunikacji w Ruchu Slow odpowiedzią na wyzwania edukacji międzykulturowej XXI wieku

Autor:

Dąbrowski, Szymon

Temat i słowa kluczowe:

slow movement   slow education   slow pedagogy   slowness   mindfulness   empathy   alternative education  
ruch slow   slow edukacja   pedagogika slow   powolność   uwaga   empatia   jakość   alternatywa edukacyjna

Abstrakt:

In this article, I present theoretical assumptions, as well as practical solutions of education based on slow movement. Firstly, I am talking about the source and critical analysis of technologization and instrumentalization of the education process which aim to increase the effectiveness of teaching by increasing the amount of its contents. In turn, the slow education, using qualitative techniques and methods of work resulting from the slowdown in a broad sense, is trying to create an educational reality most fully realizing the potential of teachers and students. In addition to theoretical assumptions, I present practical strategies of work, which result directly from the activities; pedagogy of presence, mindfulness in education, pedagogy of encounter and dialogue, pedagogy of silence and positive discipline techniques. The whole model is a part of a strategy of actions whose primary purpose is to achieve conciliatory, dialogical and empathic skills which are necessary in the space of intercultural education of the 21st century.  
W niniejszym artykule prezentuję założenia teoretyczne, jak również rozwiązania praktyczne edukacji opartej na Ruchu Slow (ruchu spowolnienia). Przede wszystkim jest tu mowa o źródłowej, krytycznej analizie technologizacji i instrumentalizacji procesu edukacji, które dążą do zwiększenia efektywności nauczania poprzez zwiększenie ilości przekazywanych treści. Z kolei slow edukacja, wykorzystując jakościowe techniki i metody pracy wynikające z szeroko rozumianego spowolnienia, stara się tworzyć edukacyjną rzeczywistość najpełniej realizującą potencjał nauczyciela i ucznia. Oprócz założeń teoretycznych w tekście pojawiają się praktyczne strategie pracy, które wynikają bezpośrednio z działań w zakresie: pedagogiki obecności, pedagogiki uważności (mindfullnes), pedagogiki spotkania i dialogu, pedagogiki ciszy czy technik pozytywnej dyscypliny. Cały model wpisuje się w strategię działań, których podstawowym celem jest osiągnięcie umiejętności koncyliacyjnych, dialogicznych czy empatycznych, niezbędnych w przestrzeni edukacji międzykulturowej XXI w.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Zakład Pedagogiki Społecznej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2016

Szczegółowy typ zasobu:

article  
artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78242

DOI:

10.23734/mcs.2016.1.115.130

Źródło:

Pdg P 345

Język:

pol

Powiązanie:

Multicultural Studies 1/2016, s. 115-130.

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Szymon Dąbrowski

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

9 kwi 2021

Data dodania obiektu:

2 wrz 2016

Liczba wyświetleń treści obiektu:

143

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

166

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/80000

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji