The value of intercultural dialogue in overcoming conflicts at the crossroads of cultures
Wartość dialogu międzykulturowego w przezwyciężaniu konfliktów na pograniczach kulturowych
culture education
intercultural education
universal values
hybrid identities
learning
pedagogika kultury
edukacja międzykulturowa
wartości uniwersalne
tożsamości hybrydowe
uczenie się
The starting proposal is the assumption that intercultural dialogue is a product of a difficult process of balancing emotions, damping down and curbing negative emotions, learning to progress from reaction to interaction with the Others. Lack of intercultural dialogue can trigger negative emotions towards the Others, effectively forming a culture of fear and neoprimitive thinking and awareness.
Tezą wyjściową rozważań jest założenie, iż dialog międzykulturowy jest wynikiem trudnego procesu równoważenia emocji, wyciszania-niwelowania emocji negatywnych, nabywania umiejętności przechodzenia od reakcji do interakcji z Innymi. Brak dialogu międzykulturowego może wyzwalać negatywne reakcje w stosunku do Innych, w efekcie kształtując kulturę strachu oraz neoprymitywne myślenie i świadomość.
Zakład Pedagogiki Społecznej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78237 ISSN 2451-2877
Multicultural Studies 1/2016, s. 53-63.
Copyright by Jerzy Nikitorowicz
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 23, 2023
Sep 2, 2016
197
235
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/79994
Edition name | Date |
---|---|
Wartość dialogu międzykulturowego w przezwyciężaniu konfliktów na pograniczach kulturowych | Mar 23, 2023 |
Smilgiené, Jurgita Masiliauskiené, Erika
Wiatrowska, Leokadia Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.
Gandecka, Kamila
Szerląg, Alicja
Szerląg, Alicja