Object

Title: The family television serial in communist Czechoslovakia in the context of history teaching and media education ; Seriale rodzinne w komunistycznej Czechosłowacji w kontekście nauczania historii i edukacji medialnej

PLMET:

click here to follow the link

Title:

The family television serial in communist Czechoslovakia in the context of history teaching and media education  
Seriale rodzinne w komunistycznej Czechosłowacji w kontekście nauczania historii i edukacji medialnej

Creator:

Štěpánek, Kamil

Subject and Keywords:

family television serial   Czechoslovakia   history teaching   media education  
seriale rodzinne   Czechosłowacja   nauczanie historii   edukacja medialna

Description:

The family in Europe at the turn of the 19th and the 20th century  
Rodzina w Europie na przełomie XIX i XX wieku

Abstract:

The family television serial, whether from a specific historical period or belonging to the category “retro”, is a form of film which generally contains a number of temporal levels. The text of the paper considers the issue of the temporal levels of film and formulates a system of tasks supporting the goals of history teaching and media education. The film medium, using the example of the family serial, represents a suitable tool for interaction between the teacher and the pupil that stimulates the asking of questions, comparison and interpretation. The teacher and student are guided in this way to develop media literacy andhistorical thought.  
Telewizyjny serial rodzinny, niezależnie od tego czy pochodzi z konkretnego okresu historycznego, czy też należy do kategorii retro, jest formą filmu fabularnego i zawiera zwykle kilka linii czasowych. Tekst artykułu czerpie z problematyki linii czasowych filmu fabularnego i formułuje system zadań wspierających cele edukacji historycznej i wychowania medialnego. Medium filmowe na przykładzie serialu rodzinnego jest odpowiednim narzędziem do interakcji między nauczycielem i uczniami, które zachęca do stawiania pytań, komparacji i interpretacji. Wspomniane działania rozwijają umiejętnościkorzystania z mediów oraz myślenie historyczne uczniów.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Contributor:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Walasek, Stefania. Red.   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Haratyk, Anna. Red.

Date issued:

2015

Detailed Type:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78164

DOI:

10.23734/wwr20152.429.437

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 12 (2/2015), s. 429-437

Is referenced by:

click here to follow the link

Spatial coverage:

Czechosłowacja

Temporal coverage:

1953-1989

Rights holder:

Copyright by Kamil Štěpánek

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Jan 14, 2021

In our library since:

Jun 23, 2016

Number of object content hits:

576

Number of object content views in PDF format

756

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/79917

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information