Obiekt

Tytuł: Naruszenie kultu pamięci osoby zmarłej w wirtualnym świecie gry komputerowej (?)

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Naruszenie kultu pamięci osoby zmarłej w wirtualnym świecie gry komputerowej (?)

Autor:

Karkut, Daniel

Temat i słowa kluczowe:

cult and memory of the deceased   virtual worlds   computer games   on-line games   avatars  
kult osoby zmarłej   Internet   rzeczywistość wirtualna   gry komputerowe   gry komputerowe online   awatary

Abstrakt:

Apart from the film industry the industry of computer games is the source of the largest incomes in the world of entertainment industry. Nowadays computer games reflect almost all aspects of real world and so-called virtual worlds function as alternative reality. In the light of this statement it is worth considering, whether there is a possibility of wounding feelings of dead person’s relatives (in real world) in virtual world by participating in computer game with making use of all opportunities given by its producer and creators of its particular elements. In the article the author makes the attempt to establish the possibility of violations of cult and memory of the deceased in virtual world of computer game and analyses potential violations of this personal right in computer game, in particular in computer game, in which there are millions of registered users participating  
Przemysł gier komputerowych obok przemysłu filmowego stanowi źródło największych dochodów w świecie przemysłu rozrywkowego. Obecnie gry komputerowe odzwierciedlają niemalże wszystkie aspekty świata rzeczywistego, a tzw. wirtualne światy świetnie spełniają funkcję alternatywnej rzeczywistości. W świetle tej konstatacji warto zadać sobie pytanie, czy możliwe jest ranienie bliskich osoby zmarłej (w świecie rzeczywistym) w wirtualnym świecie poprzez uczestnictwo w grze z wykorzystaniem wszystkich możliwości danych przez jej producenta i twórców poszczególnych do niej elementów. W artykule autor podejmuje próbę ustalenia możliwości naruszenia kultu pamięci zmarłego w wirtualnym świecie gry komputerowej i analizuje ewentualne naruszenia tego dobra osobistego w grze komputerowej, zwłaszcza takiej, w której uczestniczą miliony zarejestrowanych użytkowników

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego   Oficyna Prawnicza

Współtwórca:

Karkut, Daniel. Red.   Mazurkiewicz, Jacek. Red.   Gołaczyński, Jacek. Red.   Turłukowski, Jarosław. Red.

Data wydania:

2015

Szczegółowy typ zasobu:

e-książka

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:77864

Język:

pol

Katalog BUWr:

kliknij tutaj, żeby przejść   kliknij tutaj, żeby przejść

Jest częścią:

Non omnis moriar

Właściciel praw:

Copyright by Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego

Autor opisu:

WR U/PAdjm

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

15 cze 2021

Data dodania obiektu:

6 maj 2016

Liczba wyświetleń treści obiektu:

269

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

361

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/79423

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji