Naruszenie kultu pamięci osoby zmarłej w wirtualnym świecie gry komputerowej (?)
cult and memory of the deceased
virtual worlds
computer games
on-line games
avatars
kult osoby zmarłej
Internet
rzeczywistość wirtualna
gry komputerowe
gry komputerowe online
awatary
Apart from the film industry the industry of computer games is the source of the largest incomes in the world of entertainment industry. Nowadays computer games reflect almost all aspects of real world and so-called virtual worlds function as alternative reality. In the light of this statement it is worth considering, whether there is a possibility of wounding feelings of dead person’s relatives (in real world) in virtual world by participating in computer game with making use of all opportunities given by its producer and creators of its particular elements. In the article the author makes the attempt to establish the possibility of violations of cult and memory of the deceased in virtual world of computer game and analyses potential violations of this personal right in computer game, in particular in computer game, in which there are millions of registered users participating
Przemysł gier komputerowych obok przemysłu filmowego stanowi źródło największych dochodów w świecie przemysłu rozrywkowego. Obecnie gry komputerowe odzwierciedlają niemalże wszystkie aspekty świata rzeczywistego, a tzw. wirtualne światy świetnie spełniają funkcję alternatywnej rzeczywistości. W świetle tej konstatacji warto zadać sobie pytanie, czy możliwe jest ranienie bliskich osoby zmarłej (w świecie rzeczywistym) w wirtualnym świecie poprzez uczestnictwo w grze z wykorzystaniem wszystkich możliwości danych przez jej producenta i twórców poszczególnych do niej elementów. W artykule autor podejmuje próbę ustalenia możliwości naruszenia kultu pamięci zmarłego w wirtualnym świecie gry komputerowej i analizuje ewentualne naruszenia tego dobra osobistego w grze komputerowej, zwłaszcza takiej, w której uczestniczą miliony zarejestrowanych użytkowników
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego Oficyna Prawnicza
Gołaczyński, Jacek. Red. Mazurkiewicz, Jacek. Red. Turłukowski, Jarosław. Red. Karkut, Daniel. Red.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:77864 ISBN 978-83-62832-08-8
click here to follow the link
click here to follow the link
Copyright by Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
Jan 24, 2023
May 6, 2016
385
481
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/79423
Edition name | Date |
---|---|
Naruszenie kultu pamięci osoby zmarłej w wirtualnym świecie gry komputerowej (?) | Jan 24, 2023 |
Krzewicki, Michał Gołaczyński, Jacek. Red. Mazurkiewicz, Jacek. Red. Turłukowski, Jarosław. Red. Karkut, Daniel. Red.
Dubis, Wojciech Daćków, Marta Gołaczyński, Jacek. Red. Mazurkiewicz, Jacek. Red. Turłukowski, Jarosław. Red. Karkut, Daniel. Red.
Dadańska, Katarzyna Anna Tomczyk, Adriana Gołaczyński, Jacek. Red. Mazurkiewicz, Jacek. Red. Turłukowski, Jarosław. Red. Karkut, Daniel. Red.
Complak, Krystian. Red. Gutierrez, Patryk. Red. Rosiak, Jolanta. Red. Grabowska, Sabina. Rec. Urbanek, Krzysztof. Rec.
Karkut, Daniel Mysiak, Piotr. Red. Mazurkiewicz, Jacek. Red.
Haberko, Joanna Gołaczyński, Jacek. Red. Mazurkiewicz, Jacek. Red. Turłukowski, Jarosław. Red. Karkut, Daniel. Red.