Object structure

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Naruszenie kultu pamięci osoby zmarłej w wirtualnym świecie gry komputerowej (?)

Creator:

Karkut, Daniel

Subject and Keywords:

kult osoby zmarłej ; Internet ; rzeczywistość wirtualna ; gry komputerowe ; gry komputerowe online ; awatary

Abstract:

Przemysł gier komputerowych obok przemysłu filmowego stanowi źródło największych dochodów w świecie przemysłu rozrywkowego. Obecnie gry komputerowe odzwierciedlają niemalże wszystkie aspekty świata rzeczywistego, a tzw. wirtualne światy świetnie spełniają funkcję alternatywnej rzeczywistości. W świetle tej konstatacji warto zadać sobie pytanie, czy możliwe jest ranienie bliskich osoby zmarłej (w świecie rzeczywistym) w wirtualnym świecie poprzez uczestnictwo w grze z wykorzystaniem wszystkich możliwości danych przez jej producenta i twórców poszczególnych do niej elementów. W artykule autor podejmuje próbę ustalenia możliwości naruszenia kultu pamięci zmarłego w wirtualnym świecie gry komputerowej i analizuje ewentualne naruszenia tego dobra osobistego w grze komputerowej, zwłaszcza takiej, w której uczestniczą miliony zarejestrowanych użytkowników

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego ; Oficyna Prawnicza

Contributor:

Karkut, Daniel. Red. ; Mazurkiewicz, Jacek. Red. ; Gołaczyński, Jacek. Red. ; Turłukowski, Jarosław. Red.

Date issued:

2015

Resource Type:

e-książka

Format:

application/pdf

Identifier:

ISBN 978-83-62832-08-8

Language:

pol

WUL Catalog:

click here to follow the link ; click here to follow the link

Is part of:

Non omnis moriar

Rights holder:

Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego

Autor opisu:

WR U/PAdjm