Obiekt

Tytuł: The dialogue in the family with a disabled child – a critical assessment of the functioning in childhood, in the opinions of disabled students ; Dialog w rodzinie dziecka z niepełnosprawnością – krytyczna ocena funkcjonowania w dzieciństwie w opinii niepełnosprawnych studentów

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

The dialogue in the family with a disabled child – a critical assessment of the functioning in childhood, in the opinions of disabled students  
Dialog w rodzinie dziecka z niepełnosprawnością – krytyczna ocena funkcjonowania w dzieciństwie w opinii niepełnosprawnych studentów

Autor:

Godawa, Grzegorz   Kutek-Składek, Katarzyna

Temat i słowa kluczowe:

disability   dialogue   family   childchood   students  
niepełnosprawność   dialog   rodzina   dzieciństwo   studenci

Opis:

The trajectories of the bonds of the contemporary family  
Trajektorie więzi rodziny współczesnej

Abstrakt:

Dialogue in the family plays a significant role in shaping family members’ personalitiesand involving them in social life. The proper development of dialogue may be influencedby many factors e.g. dangers resulting from the randomness of life. In a family of a disabled child additional difficulties occur which may affect the functioning of the family members. The way of perceiving disability depends on one’s role in the family. A disabled child experiences their difficulties differently than their parents or siblings. However, the feeling of isolation may be common for both the child and their family. In that case there is no opportunity for dialogue which would normally be a factor limiting the destructive influence of disability.  
Dialog w rodzinie pełni niezastąpioną rolę w kształtowaniu osobowości jej członkówi włączaniu ich w życie społeczeństwa. Prawidłowy rozwój dialogu jest uwarunkowanywieloma czynnikami, wśród których nie brak zagrożeń związanych z przygodnościąwpisaną w życie człowieka. W rodzinie skonfrontowanej z sytuacją niepełnosprawnościdziecka, system rodzinny zostaje obciążony dodatkowymi trudnościami, które wpływają na funkcjonowanie poszczególnych jej członków. Sposób postrzegania niepełnosprawności zależy między innymi od roli pełnionej w rodzinie – inaczej swe ograniczenia przeżywa niepełnosprawne dziecko, inaczej jego rodzice czy rodzeństwo. Wspólnym doświadczeniem może być zamknięcie się na siebie nawzajem, a przez to zaprzepaszczenie szansy na dialog, który w sytuacjach trudnych może stanowić czynnik wpływający na ograniczenie destrukcyjnego wpływu niepełnosprawności.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Współtwórca:

Gandecka, Kamila. Red.   Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Data wydania:

2015

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:76562

DOI:

10.23734/wwr20151.359.376

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 11 (2015), s. 359-376

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Grzegorz Godawa   Copyright by Katarzyna Kutek-Składek

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

14 sty 2021

Data dodania obiektu:

7 mar 2016

Liczba wyświetleń treści obiektu:

430

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

608

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/78160

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji