Object

Title: "Friends for our children" – the role of parents in the organization of supporting the development of children with Down syndrome ; "Przyjaciele dla naszych dzieci" – rola rodziców w organizacji procesu wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa

PLMET:

click here to follow the link

Title:

"Friends for our children" – the role of parents in the organization of supporting the development of children with Down syndrome  
"Przyjaciele dla naszych dzieci" – rola rodziców w organizacji procesu wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa

Creator:

Jędrzejowska, Agnieszka

Subject and Keywords:

supporting the development   friendship   children   parents   inclusive education  
wspomaganie rozwoju dziecka   przyjaźń   dzieci   rodzice   edukacja włączająca

Description:

The trajectories of the bonds of the contemporary family  
Trajektorie więzi rodziny współczesnej

Abstract:

The article explains the inclusive education – new system solution for children with Down syndrome in kindergarten. In the following, I would like to elaborate on this in more detail. Parents of children with Down syndrome have established an agreement with the government of Wroclaw. In 2009 the director of the Education Department has introduced a new law. This is an innovation because in groups were included children with homogenous disability (it was common that children with different disabilities went to the same group). In this part I would like to answer the question: Why did parents consider inclusive education?  
Tekst przedstawia edukację włączającą jako nowe systemowe rozwiązanie na etapiewychowania przedszkolnego dla dzieci z zespołem Downa. Współpraca między rodzicami(inicjatorami innowacji) a władzami miasta Wrocławia zaowocowała w 2009 rokuutworzeniem oddziałów integracyjnych z homogeniczną niepełnosprawnością (z zespołemDowna). Powszechnie w grupach integracyjnych nadal dominują różne niepełnosprawności.Celem artykułu jest wskazanie odpowiedzi na pytanie: skąd u rodziców wzięła się myśl na takie decyzje oraz jakie są efekty wprowadzonych zmian?

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Contributor:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Gandecka, Kamila. Red.

Date issued:

2015

Detailed Type:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:76560

DOI:

10.23734/wwr20151.335.344

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 11 (2015), s. 335-344

Is referenced by:

click here to follow the link

Rights holder:

Copyright by Agnieszka Jędrzejowska

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Jan 14, 2021

In our library since:

Mar 7, 2016

Number of object content hits:

331

Number of object content views in PDF format

487

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/78158

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects Similar

This page uses 'cookies'. More information