"Friends for our children" – the role of parents in the organization of supporting the development of children with Down syndrome
"Przyjaciele dla naszych dzieci" – rola rodziców w organizacji procesu wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa
supporting the development
friendship
children
parents
inclusive education
wspomaganie rozwoju dziecka
przyjaźń
dzieci
rodzice
edukacja włączająca
The trajectories of the bonds of the contemporary family
Trajektorie więzi rodziny współczesnej
The article explains the inclusive education – new system solution for children with Down syndrome in kindergarten. In the following, I would like to elaborate on this in more detail. Parents of children with Down syndrome have established an agreement with the government of Wroclaw. In 2009 the director of the Education Department has introduced a new law. This is an innovation because in groups were included children with homogenous disability (it was common that children with different disabilities went to the same group). In this part I would like to answer the question: Why did parents consider inclusive education?
Tekst przedstawia edukację włączającą jako nowe systemowe rozwiązanie na etapiewychowania przedszkolnego dla dzieci z zespołem Downa. Współpraca między rodzicami(inicjatorami innowacji) a władzami miasta Wrocławia zaowocowała w 2009 rokuutworzeniem oddziałów integracyjnych z homogeniczną niepełnosprawnością (z zespołemDowna). Powszechnie w grupach integracyjnych nadal dominują różne niepełnosprawności.Celem artykułu jest wskazanie odpowiedzi na pytanie: skąd u rodziców wzięła się myśl na takie decyzje oraz jakie są efekty wprowadzonych zmian?
Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.
Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej
Gandecka, Kamila. Red.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:76560 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 11 (2015), s. 335-344
Copyright by Agnieszka Jędrzejowska
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 28, 2022
Mar 7, 2016
465
627
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/78158
Edition name | Date |
---|---|
"Przyjaciele dla naszych dzieci" – rola rodziców w organizacji procesu wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa | Mar 28, 2022 |
Kozubska, Alicja Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.
Barłóg, Krystyna
Jagoszewska, Iwona Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Walasek, Stefania. Red. Winczura, Barbara. Red.
Nogala, Agnieszka Kazimierska-Zając, Magdalena Jakubowska, Luba Trafalska, Agata Rosińczuk, Joanna
Piotrowska, Maja Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Ferenz, Krystyna. Red. Kowalska, Ewa. Red.