Obiekt

Tytuł: Relationships in the Coda (Child of deaf adult) family ; Relacje w rodzinie CODA

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Relationships in the Coda (Child of deaf adult) family  
Relacje w rodzinie CODA

Autor:

Jagoszewska, Iwona

Temat i słowa kluczowe:

CODA   Child of deaf adult   family   communication   emotional relationship  
CODA   niesłyszący   rodzina   komunikacja   więzi emocjonalne

Opis:

The trajectories of the bonds of the contemporary family  
Trajektorie więzi rodziny współczesnej

Abstrakt:

Human existence is accompanied by attempts at self understanding, finding one’s place in the world and a way to co-exist with other people. The very unique social and family situation of the hearing children of deaf parents allows the trials of clarification of what characterizes and distingishes them as Codas. The childhood, adolescence and adult life of Codas is definitely different than the lives of people living in hearing families. In the family in which one or both parents are deaf it is very likely that the way they are functioning will have consequences for their hearing childrens' future functioning. There are aspects of family life that have influence on this disguised difference, such as: forms of communication, pantomimic gestures, mimics and also the characteristic phenomena of family roles reversal.  
Ludzka egzystencja jest powiązana z próbami zrozumienia samego siebie, odnalezienia własnego miejsca w świecie i możliwości współistnienia z innymi ludźmi. Specyficznasytuacja społeczna i rodzinna słyszących dzieci niesłyszących rodziców pozwala podjąć próbę dookreślenia tego, co wyróżnia i charakteryzuje ich jako CODA. Dzieciństwo, dorastanie i życie dorosłe CODA’ków zdecydowanie różni się od codzienności osób wychowanych w słyszących rodzinach. Biorąc pod uwagę rodzinę z rodzicami niesłyszącymi, należy liczyć się z tym, że odmienność funkcjonowania rodziców może mieć konsekwencje w funkcjonowaniu słyszącego dziecka. Wpływ na tę ukrytą inność mają takie aspekty życia w rodzinie, jak: formy komunikowania się, pantomimiczność gestów, mimika oraz m.in. to, iż następuje w ich życiu zamiana ról rodzinnych.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Współtwórca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Gandecka, Kamila. Red.

Data wydania:

2015

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:76559

DOI:

10.23734/wwr20151.319.333

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 11 (2015), s. 319-333

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Iwona Jagoszewska

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

14 sty 2021

Data dodania obiektu:

7 mar 2016

Liczba wyświetleń treści obiektu:

1 523

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

2224

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/78157

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Nazwa wydania Data
Relacje w rodzinie CODA 14 sty 2021

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji