Obiekt

Tytuł: The Specifics of the Socialisation Process of the Children in the Family and Out-of-Family Care Institutions ; Cechy charakterystyczne procesu socjalizacji dzieci przebywających w instytucjach opieki pozarodzinnej

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

The Specifics of the Socialisation Process of the Children in the Family and Out-of-Family Care Institutions  
Cechy charakterystyczne procesu socjalizacji dzieci przebywających w instytucjach opieki pozarodzinnej

Autor:

Vasechko, Lubova

Temat i słowa kluczowe:

socialisation process   out-of-family care   trustee   environment impact   children  
socjalizacja   dzieci   opieka pozarodzinna   opieka instytucjonalna   kuratorzy

Opis:

Family in state policies. Institutional support and the discussion in journals  
Rodzina w polityce państwa. Instytucjonalne wsparcie i dyskusja na łamach czasopism

Abstrakt:

Socialisation is perceived as the process of developing the most basic and characteristic personality traits. This process walks hand in hand with the socially organised action of upbringing. The first environment forming of a person's experience is his family and relationships with the family members. Everything the child sees in his family is of great value to him, including the relationships between parents, their bad habits or addictions, the style of upbringing, attitudes towards work, social events, and needs of the child. All of this affects the development of the child’s morality, shaping his character, and creating his attitude towards himself and others.  
Proces socjalizacji jest postrzegany jako jeden z najbardziej stabilnych i fundamentalnychskładników rozwoju osobowości. Jest blisko związany z wychowaniem i uznawany za jedną z najstarszych form zorganizowanej społecznej aktywności. Najbardziej pierwotnym środowiskiem, którego doświadcza dziecko, są relacje rodzinne. Wszystko, co obserwuje dziecko w rodzinie, jest znaczące. Oznacza to także relacje rodziców, ich złe nawyki czy możliwe nałogi, style rodzicielskie oraz zaspokajanie potrzeb dziecka. Wszystkie czynniki wspomniane powyżej mają wpływ na kształtowanie się moralności dziecka, jego osobowość i kształtuje jego postawy wobec siebie i innych.

Miejsce wydania:

Wrocław   Jelenia Góra

Wydawca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Współtwórca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Walasek, Stefania. Red.   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.

Data wydania:

2014

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:70650

DOI:

10.23734/wwr20142.269.279

Źródło:

Pdg P 343

Język:

eng

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 10 (2014), s. 269-279

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Lubova Vasechko

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2021-01-14

Data dodania obiektu:

2015-12-09

Liczba wyświetleń treści obiektu:

236

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

355

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/72321

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji