Obiekt

Tytuł: Educational Conditions for (Self-)Development of Children’s Resistance to Consumerismin the Family ; Warunki edukacyjne w rodzinach dla rozwijania oporu dzieci wobec konsumpcjonizmu

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Educational Conditions for (Self-)Development of Children’s Resistance to Consumerismin the Family  
Warunki edukacyjne w rodzinach dla rozwijania oporu dzieci wobec konsumpcjonizmu

Autor:

Juodaitytė, Audronė   Ponelienė, Reda

Temat i słowa kluczowe:

child   advertising   consumer culture   consumerism   education  
dziecko   reklama   konsumpcjonizm   edukacja   wychowanie

Opis:

Family in state policies. Institutional support and the discussion in journals  
Rodzina w polityce państwa. Instytucjonalne wsparcie i dyskusja na łamach czasopism

Abstrakt:

The article presents the results of the research on the development of 6–7 year old children’s resistance to consumerism in the family, conducted in 2012–2013. The research was conducted combining qualitative and quantitative methods of research. The method of interviews with the child and parents’ survey was applied.  
Artykuł zawiera wyniki badań przeprowadzonych w latach 2012–2013, gdy zbadano rozwijanie przez rodziny oporu wobec konsumpcjonizmu u dzieci w wieku przedszkolnym. Celem badań było określenie warunków niezbędnych do rozwijania u dzieci w wieku przedszkolnym oporu wobec konsumpcjonizmu oraz przewidzenie środków edukacyjnych niezbędnych dla rozwijania oporu wobec konsumowania u dzieci. Badania były realizowane zarówno z użyciem jakościowej, jak i ilościowej metodologii badawczej. Wykorzystano obserwację reklam telewizyjnych, metody niedokończonych obrazków tematycznych rysowanych przez dziecko, rozpoznawanie reklam telewizyjnych, jak również kwestionariusz dla rodziców. Badania pokazały współczesną sytuację rodziny w zakresie wytwarzania oporu wobec konsumpcjonizmu u dzieci. Co więcej, zaprezentowały dotychczasowe doświadczenia konsumeryzmu u dzieci, włączając w to ich znajomość centrów handlowych oraz samego robienia zakupów, a także ich świadomość znaków i marek rynkowych.

Miejsce wydania:

Wrocław   Jelenia Góra

Wydawca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Współtwórca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Walasek, Stefania. Red.   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.

Data wydania:

2014

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:70645

DOI:

10.23734/wwr20142.225.237

Źródło:

Pdg P 343

Język:

eng

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 10 (2014), s. 225-237

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Audronė Juodaitytė   Copyright by Reda Ponelienė

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

14 sty 2021

Data dodania obiektu:

9 gru 2015

Liczba wyświetleń treści obiektu:

109

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

135

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/72315

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji