Object

Title: Educational Conditions for (Self-)Development of Children’s Resistance to Consumerismin the Family ; Warunki edukacyjne w rodzinach dla rozwijania oporu dzieci wobec konsumpcjonizmu

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Educational Conditions for (Self-)Development of Children’s Resistance to Consumerismin the Family  
Warunki edukacyjne w rodzinach dla rozwijania oporu dzieci wobec konsumpcjonizmu

Creator:

Juodaitytė, Audronė   Ponelienė, Reda

Subject and Keywords:

child   advertising   consumer culture   consumerism   education  
dziecko   reklama   konsumpcjonizm   edukacja   wychowanie

Description:

Family in state policies. Institutional support and the discussion in journals  
Rodzina w polityce państwa. Instytucjonalne wsparcie i dyskusja na łamach czasopism

Abstract:

The article presents the results of the research on the development of 6–7 year old children’s resistance to consumerism in the family, conducted in 2012–2013. The research was conducted combining qualitative and quantitative methods of research. The method of interviews with the child and parents’ survey was applied.  
Artykuł zawiera wyniki badań przeprowadzonych w latach 2012–2013, gdy zbadano rozwijanie przez rodziny oporu wobec konsumpcjonizmu u dzieci w wieku przedszkolnym. Celem badań było określenie warunków niezbędnych do rozwijania u dzieci w wieku przedszkolnym oporu wobec konsumpcjonizmu oraz przewidzenie środków edukacyjnych niezbędnych dla rozwijania oporu wobec konsumowania u dzieci. Badania były realizowane zarówno z użyciem jakościowej, jak i ilościowej metodologii badawczej. Wykorzystano obserwację reklam telewizyjnych, metody niedokończonych obrazków tematycznych rysowanych przez dziecko, rozpoznawanie reklam telewizyjnych, jak również kwestionariusz dla rodziców. Badania pokazały współczesną sytuację rodziny w zakresie wytwarzania oporu wobec konsumpcjonizmu u dzieci. Co więcej, zaprezentowały dotychczasowe doświadczenia konsumeryzmu u dzieci, włączając w to ich znajomość centrów handlowych oraz samego robienia zakupów, a także ich świadomość znaków i marek rynkowych.

Place of publishing:

Wrocław   Jelenia Góra

Publisher:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Contributor:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Walasek, Stefania. Red.   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.

Date issued:

2014

Detailed Type:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:70645

DOI:

10.23734/wwr20142.225.237

Source:

Pdg P 343

Language:

eng

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 10 (2014), s. 225-237

Is referenced by:

click here to follow the link

Rights holder:

Copyright by Audronė Juodaitytė   Copyright by Reda Ponelienė

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Jan 14, 2021

In our library since:

Dec 9, 2015

Number of object content hits:

109

Number of object content views in PDF format

135

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/72315

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects Similar

This page uses 'cookies'. More information