Obiekt

Tytuł: Why Home-Schooling? Axiological Justifications for an Education Outside of the School System ; Dlaczego edukacja domowa? Aksjologiczne uzasadnienia edukacji bez szkoły

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Why Home-Schooling? Axiological Justifications for an Education Outside of the School System  
Dlaczego edukacja domowa? Aksjologiczne uzasadnienia edukacji bez szkoły

Autor:

Kucharska, Anna Maria

Temat i słowa kluczowe:

home-schooling   christian schools   values   upbringing environment  
edukacja domowa   szkoły chrześcijańskie   wartości   środowisko wychowawcze

Opis:

Family in state policies. Institutional support and the discussion in journals  
Rodzina w polityce państwa. Instytucjonalne wsparcie i dyskusja na łamach czasopism

Abstrakt:

Since 1990 Poles have rediscovered home-schooling. Teaching and upbringing within the family is not a new concept – it preceded the development of institutionalised education and was strongly bonded with a social class and its needs. Nowadays, however rather unconsciously, some parents are coming back to a similar way of teaching at the same time wandering away from teaching at school with all its flaws. On the other hand home-schooling models are more often modern, Anglo-Saxon, where this form of teaching has many adherents.  
Od lat 90. XX wieku Polacy na nowo odkrywają edukację domową. Kształcenie i wychowanie w rodzinie nie jest nową koncepcją – poprzedzało rozwój instytucjonalnie zorganizowanej edukacji, silnie związane było z klasą społeczną i jej potrzebami. Obecnie, choć raczej w nieuświadomiony sposób, część rodziców powraca do podobnego sposobu nauczania w środowisku rodzinnym, odchodząc jednocześnie od nauczania szkolnego ze wszystkimi jego wadami. Wzorce edukacji domowej to jednak częściej bardziej współczesne modele anglosaskie, gdzie taka forma uczenia formalnego ma wielu zwolenników.

Miejsce wydania:

Wrocław   Jelenia Góra

Wydawca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Współtwórca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Walasek, Stefania. Red.   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.

Data wydania:

2014

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:70644

DOI:

10.23734/wwr20142.205.224

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 10 (2014), s. 205-224

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Anna Maria Kucharska

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

14 sty 2021

Data dodania obiektu:

9 gru 2015

Liczba wyświetleń treści obiektu:

1 079

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

1329

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/72314

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji