Object

Title: Trustees and educational centres of Ukrainian religious communities of Galicia as a form of compensation for family education (end of XIX – the first half of XX century) ; Opiekuńczo-wychowawcze placówki ukraińskich towarzystw zakonnych Galicji jako forma kompensacji wychowania rodzinnego (koniec XIX – pierwsza połowa XX wieku)

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Trustees and educational centres of Ukrainian religious communities of Galicia as a form of compensation for family education (end of XIX – the first half of XX century)  
Opiekuńczo-wychowawcze placówki ukraińskich towarzystw zakonnych Galicji jako forma kompensacji wychowania rodzinnego (koniec XIX – pierwsza połowa XX wieku)

Creator:

Myshchyshyn, Iryna

Subject and Keywords:

nuns   Catholic Church   children's ward   nursery school   upbringing   Galicia  
przedszkola   placówki opiekuńczo-wychowawcze   zakonnice   Galicja   wychowanie   Kościół greckokatolicki

Description:

The identities of families at the turn of the 19th and the 20th century  
Tożsamości rodzin na przestrzeni XIX i XXI (!) wieku

Abstract:

At the end of the nineteenth century – beginning of the twentieth. century thanks to complex social and historical conditions, given the lack of family education on the initiative of prominent representatives of religious congregations and the Ukrainian Greek Catholic Church a system of pre-school education was developed. Due to the great work of the sisters, sister-teachers developed an original system of the harmonious raising and developing of children. Devoting themselves to the education of Ukrainian children, nuns demonstrated the effectiveness of public education and demonstrated the need for its development where there was a lack of the influence of the family and a limited educational environment.  
Pod koniec XIX – na początku XX wieku z powodu złożonych społeczno-historycznychwarunków a także ograniczenia wychowania rodzinnego z inicjatywy wybitnych przedstawicieli towarzystw zakonnych kościoła grekokatolickiego, system wychowaniauległ znaczącym zmianom. Dzięki ofiarnej pracy sióstr–wychowawczyń opracowano system harmonijnego wychowania i rozwoju dzieci. Poświęcając siebie sprawie wychowania, siostry zakonne potwierdziły efektywność wychowania publicznego i upewniły w potrzebie jego rozwoju w warunkach niedostatku oraz ograniczonego oddziaływania rodzinnego środowiska wychowawczego.

Place of publishing:

Wrocław   Jelenia Góra

Publisher:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Contributor:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Walasek, Stefania. Red.   Szerląg, Alicja. Red.

Date issued:

2014

Detailed Type:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:69941

DOI:

10.23734/wwr20141.263.270

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 9 (2014), s. 263-270

Is referenced by:

click here to follow the link

Rights holder:

Copyright by Iryna Myshchyshyn

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Jan 14, 2021

In our library since:

Dec 4, 2015

Number of object content hits:

62

Number of object content views in PDF format

74

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/71577

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects Similar

This page uses 'cookies'. More information