Obiekt

Tytuł: The challenges of transmitting family values in multi-cultural contexts ; Wyzwania związane z przekazywaniem wartości rodzinnych w kontekstach wielokulturowych

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

The challenges of transmitting family values in multi-cultural contexts  
Wyzwania związane z przekazywaniem wartości rodzinnych w kontekstach wielokulturowych

Autor:

Hyjer Dyk, Patricia

Temat i słowa kluczowe:

socialization   values   family   social system model  
socjalizacja   wartości   rodzina   Model Systemu Społecznego

Opis:

The identities of families at the turn of the 19th and the 20th century  
Tożsamości rodzin na przestrzeni XIX i XXI (!) wieku

Abstrakt:

Across time and cultures, the institution of the family remains resilient. Although the family is but one component of a complex social system, it remains the setting in which a child’s first social development occurs. Yet the family is situated in a sociocultural environment with numerous socialization agents complementing and vying for influence as to the values that the next generation of citizens should adopt. This conceptual paper will articulate competing elements within the social system that contend for the socialization role. Ongoing scholarly inquiry will need to gauge the relative importance of these factors for supporting or challenging the parents’ transmittal of their family values to the next generation. To aid in this endeavour, a systems model provides a lens that can be employed by scholars to understand family processes in multi-cultural contexts and is useful in historical analyses of the transmission of family values.  
Rodzinie udało się przetrwać zmiany historyczne i kulturowe. I mimo że jest ona tylko jednym z komponentów złożonego systemu społecznego wciąż jest miejscem, gdzie odbywa się podstawowa socjalizacja dzieci. Jednakże rodzina mieści się w społeczno-kulturowym środowisku, gdzie wiele czynników socjalizacyjnych uzupełnia się, jak również stara się wywrzeć jak największy wpływ na te wartości, które następne pokolenie obywateli powinno przyjąć za swoje. W niniejszym artykule koncepcyjnym podkreślono rywalizujące elementy w systemie społecznym, które konkurują w spełnianiu roli socjalizacyjnej. Istotność tych czynników wspierających albo podważających przekazywanie przez rodziców ich wartości rodzinnych następnemu pokoleniu należy ocenić w kolejnych badaniach naukowych. Wsparcie stanowić może model systemowy będący lupą, która może być użyta przez naukowców, by zrozumieć procesy zachodzące w kontekstach wielokulturowych i która może być przydatna w historycznych analizach przekazywania wartości rodzinnych.

Miejsce wydania:

Wrocław   Jelenia Góra

Wydawca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Współtwórca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Walasek, Stefania. Red.   Szerląg, Alicja. Red.

Data wydania:

2014

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:69921

DOI:

10.23734/wwr20141.149.158

Źródło:

Pdg P 343

Język:

eng

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 9 (2014), s. 149-158

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Patricia Hyjer Dyk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2021-01-14

Data dodania obiektu:

2015-12-03

Liczba wyświetleń treści obiektu:

87

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

119

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/71559

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji