Object

Title: Education under pressure, that is, 21st century childhood ; Wychowanie pod presją, czyli dzieciństwo XXI wieku

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Education under pressure, that is, 21st century childhood  
Wychowanie pod presją, czyli dzieciństwo XXI wieku

Creator:

Kiełb-Grabarczyk, Dorota

Subject and Keywords:

family   education   upbringing   childhood  
rodzice   edukacja   wychowanie   dzieciństwo

Description:

Family in the media and pedagogical practice  
Rodzina w mediach i praktyce pedagogicznej

Abstract:

The family is the place where the child comes into the world, where his basic needs are satisfied, both physiological and psychological. The family environment is the process of human education. Family performs many functions influencing the educational process, it can be seen as a system of interrelated parts, between which there are different relationships and interactions. A way to fulfill the educational function of the family and the consequent effects on child’s interactions depend largely on the attitudes of the father and the mother to thechild. Giving one’s child the right to freedom of his age these days leaves a lot to be desired.An interesting, yet disturbing picture of childhood is drawn, the image of a generationoverly controlled and supervised. We have had overweight children, myopia, children who are sick and suffering from overweight. Targeting children is based on imposing his own will or forcing a particular procedure, but is that the education we want?  
Dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, potencjalną wybitną inteligencją i zadatkami na rozwijanie wielkiej twórczości oraz dużym talentem społecznym. Trzeba tylko stworzyć mu możliwości ich maksymalnego rozwoju. Pomagając dziecku dojść do wspaniałej przyszłości uzdolnieni rodzice wzbogacają nie tylko świat dziecka, ale także swój własny. Naukową podstawą wczesnodziecięcej edukacji są liczne wyniki badań, potwierdzające tworzenie się połączeń nerwowych na skutek nowych doświadczeń i odpowiedniej stymulacji. Wiadomo też, że im młodszy mózg, tym bardziej jest chłonny. Zarówno nadmiar, jak i niedobór bodźców może być dla dziecka szkodliwy.

Place of publishing:

Wrocław   Jelenia Góra

Publisher:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Contributor:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.   Albański, Leszek. Red.

Date issued:

2013

Detailed Type:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:69869

DOI:

10.23734/wwr20132.317.329

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 8 (2013), s. 317-329

Is referenced by:

click here to follow the link

Rights holder:

Copyright by Dorota Kiełb-Grabarczyk

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Jan 13, 2021

In our library since:

Dec 2, 2015

Number of object content hits:

2 775

Number of object content views in PDF format

3923

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/71533

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects Similar

This page uses 'cookies'. More information