Obiekt

Tytuł: The importance of a child’s education in middle class families ; Znaczenie edukacji dziecka w rodzinie z klasy średniej

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

The importance of a child’s education in middle class families  
Znaczenie edukacji dziecka w rodzinie z klasy średniej

Autor:

Nyczaj-Drąg, Mirosława

Temat i słowa kluczowe:

middle school   family   child's education   theory of Pierre Bourdieu  
klasa średnia   rodzina   edukacja dziecka   teoria Pierre'a Bourdieu

Opis:

Family in the media and pedagogical practice  
Rodzina w mediach i praktyce pedagogicznej

Abstrakt:

The following study proves the thesis that in present-day Polish conditions children’s education does not depend on their intellectual capacity, but it rather depends on the financial background, the social and cultural capital and parent’s social class. In addition, family status and family members contribute to a child’s position in a specific social space. At the beginning I would like to indicate Pierre Bourdieu’s theory as the main basis upon which this study is based, afterwards I present selected conceptions and definitions of the middle class. In the next part I describe the research concerning middle class children’s standard of education. This is the background on which I present the program of self-study and its results.  
Prezentowane rozważania koncentrują się wokół tezy, że we współczesnych polskich warunkach, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, biografia edukacyjna dzieci uzależniona jest nie tyle od ich kompetencji intelektualnych i kulturowych, ale przede wszystkim od kapitału ekonomicznego, społecznego i kulturowego oraz habitusu klasowego rodziny. Bycie członkiem rodziny umieszcza młodego człowieka w określonej przestrzeni społecznej i to bezsprzecznie rodzice mają ważny udział w wyznaczeniu tego miejsca. W związku z tak postawioną tezą, na początku artykułu wskażę na teorię Pierre’a Bourdieu jako podstawową płaszczyznę analiz podjętej problematyki, następnie zaprezentuję wybrane ujęcia definicyjne i koncepcyjne klasy średniej. W kolejnej części tekstu przedstawię stan badań dotyczący jakości edukacji dzieci w rodzinach z klasy średniej i na tym tle opiszę program badań własnych oraz ich wyniki.

Miejsce wydania:

Wrocław   Jelenia Góra

Wydawca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Współtwórca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.   Albański, Leszek. Red.

Data wydania:

2013

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:69864

DOI:

10.23734/wwr20132.253.266

Źródło:

Wychowanie w Rodzinie, T. 8 (2013) ; s. 253-266.

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 8 (2013), s. 253-266

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Mirosława Nyczaj-Drąg

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

13 sty 2021

Data dodania obiektu:

2 gru 2015

Liczba wyświetleń treści obiektu:

751

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

1104

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/71528

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji