Obiekt

Tytuł: A Child in a Working Class Family in the Kingdom of Poland at the Turn of the 19th Century ; Dziecko w rodzinie robotniczej w Królestwie Polskim na przełomie XIX i XX wieku.Warunki życia i normy wychowania

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

A Child in a Working Class Family in the Kingdom of Poland at the Turn of the 19th Century  
Dziecko w rodzinie robotniczej w Królestwie Polskim na przełomie XIX i XX wieku.Warunki życia i normy wychowania

Autor:

Bołdyrew, Aneta

Temat i słowa kluczowe:

workingclass family   socialization   methods of education   aims of education  
rodzina robotnicza   socjalizacja   wychowanie   Królestwo Polskie

Opis:

From the philosophical thought of antiquity to contemporary legislative solutions  
Od starożytnej myśli filozoficznej do współczesnych rozwiązań legislacyjnych

Abstrakt:

From the point of view of studies in humanities and social science (pedagogy, history of education, sociology, ethnology) an important issue of discussion is the position and the role of a child in a workingclass family, the conditions of his socializing and the norms of education at the time of intensive social and economic changes. Financial situation, the structure of a family, emotional ties, cultural message of the environment influenced the methods and aims of bringing up children. The reconstruction of the phenomenon is possible due to the archive sources (for instance, the documents of social organizations which supported poor town families), newspapers, guide books, diaries, statistic data, acts of law (for instance, laws concerning children and young people), ethnologic materials, literature, photographs, and numerous methodological solutions used at that time.  
Z punktu widzenia badań w naukach humanistycznych i społecznych (pedagogika, historia edukacji, socjologia, etnologia) ważnym problemem jest dyskusja nad pozycją i rolą dziecka w rodzinie robotniczej, warunkami jego socjalizacji i normami wychowawczymi w czasie intensywnych społeczenych i ekonomicznych zmian. Sytuacja finansowa, struktura rodziny, więzi uczuciowe, kulturowe przesłanie środowiska wpływały na metody i cele wychowania dzieci. Rekonstrukcja tego zjawiska jest możliwa ze względu na źródła archiwalne (np. dokumenty organizacji społecznych, które wspierały biedne rodziny miejskie), czasopisma,przewodniki, pamiętniki, dane statystyczne, akty prawne (np. prawa dotyczące dzieci i młodzieży), materiały etnologiczne, literaturę, fotografie oraz liczne rozwiązania metodologiczne używane w tamtym czasie.

Miejsce wydania:

Wrocław   Jelenia Góra

Wydawca:

Uniwersytet Wrocławski   Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa

Współtwórca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Jędrychowska, Barbara. Red.   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.

Data wydania:

2013

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:69050

DOI:

10.23734/wwr20131.181.213

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 7 (2013), s. 181-213

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Zakres czasowy:

XIX-XX century  
XIX-XX w.

Właściciel praw:

Copyright by Aneta Bołdyrew

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

13 sty 2021

Data dodania obiektu:

26 lis 2015

Liczba wyświetleń treści obiektu:

352

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

446

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/70704

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji