Obiekt

Tytuł: The models of upbringing of children and youth as agents of cultural integration in the lives of Polish landowners during the Partitions of Poland ; Wzorce wychowania dzieci i młodzieży jako element integrujący kulturę życia rodzinnegopolskiego ziemiaństwa w dobie zaborów

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

The models of upbringing of children and youth as agents of cultural integration in the lives of Polish landowners during the Partitions of Poland  
Wzorce wychowania dzieci i młodzieży jako element integrujący kulturę życia rodzinnegopolskiego ziemiaństwa w dobie zaborów

Autor:

Bołdyrew, Aneta

Temat i słowa kluczowe:

children   youth   upbringing   gentry   family   Poland 19th century  
dzieci   młodzież   wychowanie   ziemiaństwo   rodzina   Polska 19 w.

Opis:

The transferring of culture and tradition throughout centuries  
Przekaz tradycji i kultury na przestrzeni wieków

Abstrakt:

One of the most important tasks of a typical Polish gentry family by the end of the XIX-th century and at the beginning of the XX-th century was to hand down to younger generations patriotic values. To assure the continuity of the nation and to have the guarantee of the future freedom became sine qua non condition. It also became one of the main values of the gentry ethos. Gentry accepted the role of depositary of Polish nationality. The defeat of the November Uprising and the reprisals of the partitioning powers led to the radicalisation of attitudes, and of crucial importance became a principle to conflate the national cause with religion, which in tum led to crystallisation of the term „patriotic religion” whose upholder and priest became a woman - „Mother Pole”. Within the whole epoch the education of children was significant. In order to save them from the indoctrination they were taught national history, tradition and literature at home which stood in the opposition to the teaching officially practiced at school.

Miejsce wydania:

Jelenia Góra

Wydawca:

Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa

Współtwórca:

Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Albański, Leszek. Red.   Walasek, Stefania. Red.

Data wydania:

2011

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:64765

DOI:

10.23734/wwr20111.053.085

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 1 (2011), s. 53-85

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Zakres czasowy:

19 w.

Właściciel praw:

Copyright by Agata Bołdyrew

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

6 sty 2021

Data dodania obiektu:

24 wrz 2015

Liczba wyświetleń treści obiektu:

260

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

358

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/66422

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji