Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne, 2021, 38
generation Z
employer branding
internal employer branding
employer brand
pokolenie Z
employer branding
wewnętrzny employer branding
marka pracodawcy
Generation Z is currently the youngest group in the labour market. The process of career building by its members is taking place at the same time as development of the internal employer branding activities. The overriding goal of this article is an attempt to distinguish the most significant expectations and needs, which members of the young generation show in terms of creating the employer brand among employees. In order to do this, qualitative research was carried out. It took the form of individual in-depth interviews. Data collected during nine meetings with representatives of the generation Z might be useful guidelines for organizations that decide to employ young people.
Pokolenie Z stanowi aktualnie najmłodszą grupę na rynku pracy. Budowanie karieryzawodowej przez jej przedstawicieli zbiegło się w czasie z intensywnym rozwojem działańz zakresu wewnętrznego employer brandingu. Nadrzędnym celem niniejszego artykułu jest próba wyodrębnienia najbardziej znaczących oczekiwań i potrzeb, jakie przejawiają członkowie generacji Z względem budowania marki pracodawcy wewnątrz organizacji. Aby tego dokonać, zrealizowanezostało badanie jakościowe, które przyjęło formę pogłębionych wywiadów indywidualnych. Dane zdobyte podczas dziewięciu spotkań z przedstawicielami pokolenia Z mogą posłużyć jako zbiór wskazówek dla organizacji decydujących się na zatrudnienie młodych osób.
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Rozbicka, Patrycja. Red.
Kokowicz, Dorota. Red.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:137395 ISSN 0239-6661 ISSN 1733-5779
Acta Universitatis Wratislaviensis, 0239-6661, No 4062
The use of this material is allowed only with accordance of applicable rules of fair use or other exceptions provided by law, and any broader use requires the permission of the authorized entity
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego
Making materials available on the basis of the agreement with the owner of the property copyrights
Udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich
Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o., Wrocław 2021 Copyright by CNS
Jul 5, 2023
May 26, 2023
60
60
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/146708