Object

Title: Oczekiwania i potrzeby przedstawicieli pokolenia Z względem wewnętrznych działań employer brandingowych w świetle badań własnych

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Oczekiwania i potrzeby przedstawicieli pokolenia Z względem wewnętrznych działań employer brandingowych w świetle badań własnych

Alternative title:

Generation Z expectations and needs towards an internal employer branding in the light of the author’s own research

Group publication title:

Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne, 2021, 38

Creator:

Kijewska, Agnieszka

ORCID:

0000-0001-5779-126X

Subject and Keywords:

generation Z   employer branding   internal employer branding   employer brand  
pokolenie Z   employer branding   wewnętrzny employer branding   marka pracodawcy

Abstract:

Generation Z is currently the youngest group in the labour market. The process of career building by its members is taking place at the same time as development of the internal employer branding activities. The overriding goal of this article is an attempt to distinguish the most significant expectations and needs, which members of the young generation show in terms of creating the employer brand among employees. In order to do this, qualitative research was carried out. It took the form of individual in-depth interviews. Data collected during nine meetings with representatives of the generation Z might be useful guidelines for organizations that decide to employ young people.  

Pokolenie Z stanowi aktualnie najmłodszą grupę na rynku pracy. Budowanie karieryzawodowej przez jej przedstawicieli zbiegło się w czasie z intensywnym rozwojem działańz zakresu wewnętrznego employer brandingu. Nadrzędnym celem niniejszego artykułu jest próba wyodrębnienia najbardziej znaczących oczekiwań i potrzeb, jakie przejawiają członkowie generacji Z względem budowania marki pracodawcy wewnątrz organizacji. Aby tego dokonać, zrealizowanezostało badanie jakościowe, które przyjęło formę pogłębionych wywiadów indywidualnych. Dane zdobyte podczas dziewięciu spotkań z przedstawicielami pokolenia Z mogą posłużyć jako zbiór wskazówek dla organizacji decydujących się na zatrudnienie młodych osób.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego

Contributor:

Rozbicka, Patrycja. Red.   Kokowicz, Dorota. Red.

Date issued:

2021

Resource Type:

text  
tekst

Detailed Type:

article  
artykuł

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:137395   ISSN 0239-6661   ISSN 1733-5779

DOI:

10.19195/1733-5779.38.4

Source:

PAd 102060 II

Language:

pol

Abstract Language :

pol   eng

Relation:

Acta Universitatis Wratislaviensis, 0239-6661, No 4062

Is version of:

Czasopisma Naukowe w Sieci

Access rights:

The use of this material is allowed only with accordance of applicable rules of fair use or other exceptions provided by law, and any broader use requires the permission of the authorized entity  
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego

License:

Making materials available on the basis of the agreement with the owner of the property copyrights  
Udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich

Rights holder:

Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o., Wrocław 2021   Copyright by CNS

Autor opisu:

WR U/PAdks

Object collections:

Last modified:

Jul 5, 2023

In our library since:

May 26, 2023

Number of object content hits:

60

Number of object content views in PDF format

60

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/146708

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information