Obiekt

Tytuł: Niepełnoletni aktywiści w społeczeństwie demokratycznym

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Niepełnoletni aktywiści w społeczeństwie demokratycznym

Tytuł odmienny:

Underage activists in the democratic society

Twórca:

Achremowicz, Hanna

ORCID:

0000-0003-3398-0124

Temat i słowa kluczowe:

youth participation   democracy   youth activists   youth citizenship   civic engagement  
partycypacja młodzieży   demokracja   niepełnoletni aktywiści   obywatelstwo młodzieży   zaangażowanie społeczne

Abstrakt:

This paper aims to reflect on the position of underage activists in a democratic society. Youth participation becomes an increasingly important issue-both in democratic practices and theoretical considerations. However, in a democratic society, we deal with a certain paradox - on the one hand, we want young people to engage in the civic society, on the other hand, their critical participation makes them transgress their „role”. To analyze this paradox, the author considers youth’role in classical definitions of democracy. Subsequently, she describes the debate about youth participation, where this paradox is illustrated.  

Celem niniejszego artykułu jest podjęcie refleksji nad pozycją niepełnoletnich aktywistów w społeczeństwie demokratycznym. Partycypacja młodzieży staje się coraz ważniejszym postulatem – zarówno na gruncie praktyki demokratycznej, jak i rozważań teoretycznych. W społeczeństwie demokratycznym operujemy jednak wokół pewnego paradoksu: z jednej strony, chcemy, aby młodzi ludzie angażowali się obywatelsko, z drugiej strony, ich krytyczne zaangażowanie sprawia, że wykraczają poza swoją „rolę”. W kolejnych częściach tekstu autorka analizuje i interpretuje dwa klasyczne sposoby rozumienia demokracji obecne w literaturze przedmiotu pod kątem pozycji młodzieży jako obywateli, następnie wskazuje przykłady i wątki obecne w debacie wokół partycypacji młodzieży, które trafnie obrazują wskazany paradoks i problematyczność ich zaangażowania.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

text  
tekst

Szczegółowy typ zasobu:

chapter  
rozdział

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:136849   doi:10.34616/146555       ISBN 978-83-62618-75-0

Język:

pol

Prawa dostępu:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

Licencja:

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)

Właściciel praw:

Copyright by Hanna Achremowicz

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

z.m.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

1 wrz 2023

Data dodania obiektu:

20 mar 2023

Liczba wyświetleń treści obiektu:

17

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/146555

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji