Myślenie komputacyjne (MK) w kontekście samorozwoju i rodziny
Computational thinking in the context of self-developmentand the family
computational thinking
self-development
Seymour Papert
information society
myślenie komputacyjne
samorozwój
Semur Papert
społeczeństwo informacyjne
The aim of this article is to present the issue of computational thinking in the broader context of English-language literature in the areas of self-development activities, taking into account the concept of the family environment influence. The term „computational thinking” is already present in various educational studies but is rarely considered in a broader educational context such as family or self-improvement. The article signals problems that were previously flagged by experts in the subject, and which have only intensified as a result of post-pandemic education. Possible directions of development of informal education in the use of technology based on hard statistical data are also presented.
Celem artykułu jest przedstawienie zagadnienia myślenia komputacyjnego w szerszym kontekście czasopiśmiennictwa anglojęzycznego w obszarach działań samorozwojowych z uwzględnieniem pojęcia oddziaływania środowiska rodziny. Termin myślenie komputacyjne już na dobre występuje w różnego opracowaniach edukacyjnych, jednak rzadko jest rozpatrywany w szerszym kontekście edukacyjnym takim jak rodzina czy samodoskonalenie. Artykuł sygnalizuje problemy, które były już wcześniej wskazywane przez znawców tematu, a jedynie nasiliły się w wyniku edukacji postpandemicznej. Zaprezentowano w nim również możliwe kierunki rozwoju edukacji nieformalnej w zakresie zastosowania technologii oparte na podstawie twardych danych statystycznych.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:135562 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 27 (2022/2)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Dec 13, 2022
Nov 9, 2022
41
48
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/145508
Edition name | Date |
---|---|
Myślenie komputacyjne (MK) w kontekście samorozwoju i rodziny | Dec 13, 2022 |
Prokosz, Małgorzata Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.
Zołotar, Olha Maciejewski, Marek. Red. Scheffler, Tomasz. Red.
Kusiak-Winter, Renata. Red. Korczak, Jerzy. Red. Barczewska-Dziobek, Agata. Rec. Wacinkiewicz, Daniel. Rec.
Sońta, Martyna Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Piwowarczyk, Mirosław. Red.