English: a neutral language of global communication? Sociopedagogical implications
Angielski: neutralny język komunikacji globalnej? Implikacje socjopedagogiczne
social structure
soft power
language
inclusion
exclusion
struktura społeczna
miękka władza
język
inkluzja
wykluczenie
English, as a language of global communication, has become an element of social status and therefore connected to the issues of inclusion and exclusion. Within privileged social groups, its position has changed from a foreign language to a second language, which demonstrates a linguistic shift with long-term consequences.
Angielski jako język globalnej komunikacji stał się elementem statusu społecznego, tym kojarzonym z problematyką włączenia i wykluczenia. W uprzywilejowanych grupach społecznych jego pozycja zmieniła się z języka obcego na język „drugi”, co wskazuje na zmianę językową o długofalowych konsekwencjach.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:135561 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 27 (2022/2)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Nov 14, 2022
Nov 9, 2022
16
28
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/145507
Edition name | Date |
---|---|
English: a neutral language of global communication? Sociopedagogical implications | Nov 14, 2022 |
Odrowąż-Coates, Anna
Czerwińska, Kornelia
Blicharz, Jolanta. Red. Kocowski, Tadeusz (1951- ). Red. Paplicki, Mateusz. Red. Zacharko, Lidia. Rec.