Object structure
PLMET:

click here to follow the link

Title:

Kreatywne dzieci z trudnościami w uczeniu się – stereotypy i uprzedzenia jako inhibitory twórczego potencjału człowieka

Creator:

Krauze-Sikorska, Hanna

ORCID:

0000-0001-5651-1350

Subject and Keywords:

kreatywność   twórczość   potencjał twórczy dzieci z trudnościami w uczeniu się,

Tags:

stereotypy dotyczące twórczości i kreatywności

Abstract:

Zadaniem edukacji, w której od lat mówi się o egalitarnym podejściu do twórczości dzieci oraz znaczeniu tej twórczości dla procesu uczenia się, jest tworzenie warunków pozwalających wszystkim dzieciom na kreatywność w działaniu i twórcze realizowanie się w różnych dziedzinach. Przyjęcie takiej strategii powoduje, że każde dziecko może stać się „twórczym indywidualistą” i „innowatorem roli”, co w perspektywie może prowadzić do budowania pożądanego modelu skuteczności życiowej własnej osoby, a tym samym satysfakcjonującego „bycia-w-świecie”.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Wydawnictwo Naukowe EDUsfera

Date issued:

2022

Resource Type:

tekst

Detailed Type:

artykuł

Identifier:

ISSN 2082-9019   e-ISSN 2300-5866

DOI:

10.34616/wwr.2022.1.233.244

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 26 (1/2022)

Is referenced by:

click here to follow the link

Access rights:

Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

License:

Creative Commons - Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Na tych samych warunkach (CC BY-NC-SA 4.0)

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

z.m.