Object

Title: Kierunki zmian w kulturze kształcenia pedagogów. Deskrypcje i reinterpretacje

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Kierunki zmian w kulturze kształcenia pedagogów. Deskrypcje i reinterpretacje

Alternative title:

Directions of change in the culture of education of educators. Descriptions and reinterpretations

Creator:

Duraj-Nowakowa, Krystyna

ORCID:

0000-0002-9580-9552

Subject and Keywords:

rationale for educating educators   goals of educating educators   changes in the culture of educating educators  
przesłanki edukacji pedagogów   cele przygotowywania pedagogów   zmiany w kulturze kształcenia pedagogów

Abstract:

The purpose of the study is to review pedeutological positions against changes in the education culture of future educators. The study method of writing and analysis of the materials obtained from there is used to identify the problem of cognition. We take as important support the results of observations of participating – longitudinally – from three, organizationally, levels of education of future educators. The result of the tasks undertaken is the arrangement of three issues solved issues without avoiding the difficulties of their lapidary but at the same time reasonable characterization. The difficulties, when viewed systemically, concern all the components of the overall approach to specificity the three types of rationale for changes in the academic culture of educators’ education.  

Celem opracowania czynimy przegląd stanowisk pedeutologicznych wobec zmian w kulturze edukacji przyszłych pedagogów. Rozpoznawaniu problemu poznania służy metoda studyjna piśmiennictwa i analiza pozyskanych stamtąd materiałów. Za istotne wsparcie przyjmujemy wyniki obserwacji uczestniczących – longitudinalnie – z trzech, organizacyjnie, szczebli edukacji przyszłych pedagogów. Wynikiem podjętych zadań jest układ trojakich kwestii rozwiązywanej problematyki bez unikania trudności ich lapidarnej, ale zarazem zasadnej charakterystyki. Trudności bowiem – spoglądając systemologicznie – dotyczą wszystkich komponentów całościowego ujęcia specyfiki trzech typów przesłanek przemian w kulturze akademickiej edukacji pedagogów.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Wydawnictwo Naukowe EDUsfera

Date:

2022

Date issued:

2022

Resource Type:

text  
tekst

Detailed Type:

article  
artykuł

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133909   ISSN 2082-9019   e-ISSN 2300-5866

DOI:

10.34616/wwr.2022.1.153.169

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 26 (1/2022)

Is referenced by:

click here to follow the link

Access rights:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

License:

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Na tych samych warunkach (CC BY-NC-SA 4.0)

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

z.m.

Object collections:

Last modified:

Nov 17, 2022

In our library since:

Jun 1, 2022

Number of object content hits:

101

Number of object content views in PDF format

108

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/144458

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information