Kierunki zmian w kulturze kształcenia pedagogów. Deskrypcje i reinterpretacje
Directions of change in the culture of education of educators. Descriptions and reinterpretations
rationale for educating educators
goals of educating educators
changes in the culture of educating educators
przesłanki edukacji pedagogów
cele przygotowywania pedagogów
zmiany w kulturze kształcenia pedagogów
The purpose of the study is to review pedeutological positions against changes in the education culture of future educators. The study method of writing and analysis of the materials obtained from there is used to identify the problem of cognition. We take as important support the results of observations of participating – longitudinally – from three, organizationally, levels of education of future educators. The result of the tasks undertaken is the arrangement of three issues solved issues without avoiding the difficulties of their lapidary but at the same time reasonable characterization. The difficulties, when viewed systemically, concern all the components of the overall approach to specificity the three types of rationale for changes in the academic culture of educators’ education.
Celem opracowania czynimy przegląd stanowisk pedeutologicznych wobec zmian w kulturze edukacji przyszłych pedagogów. Rozpoznawaniu problemu poznania służy metoda studyjna piśmiennictwa i analiza pozyskanych stamtąd materiałów. Za istotne wsparcie przyjmujemy wyniki obserwacji uczestniczących – longitudinalnie – z trzech, organizacyjnie, szczebli edukacji przyszłych pedagogów. Wynikiem podjętych zadań jest układ trojakich kwestii rozwiązywanej problematyki bez unikania trudności ich lapidarnej, ale zarazem zasadnej charakterystyki. Trudności bowiem – spoglądając systemologicznie – dotyczą wszystkich komponentów całościowego ujęcia specyfiki trzech typów przesłanek przemian w kulturze akademickiej edukacji pedagogów.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133909 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 26 (1/2022)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Na tych samych warunkach (CC BY-NC-SA 4.0)
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Nov 17, 2022
Jun 1, 2022
101
108
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/144458
Edition name | Date |
---|---|
Kierunki zmian w kulturze kształcenia pedagogów. Deskrypcje i reinterpretacje | Nov 17, 2022 |
Szymczak, Emilia
Ćwiąkała-Małys, Anna. Red. Rutkowska-Tomaszewska, Edyta. Red. Majewska-Jurczyk, Barbara. Rec.