Peer mediation and bullying at school
Mediacje rówieśnicze i zastraszanie w szkole
school violence
power
victims and perpetrators of bullying
peer mediation
prevention
intervention
resilience
przemoc szkolna
władza
ofiary i sprawcy mobbingu
mediacja rówieśnicza
prewencja
interwencja
resilience
One of the relevant tasks of the school is to create a supportive environment for the development of the child’s personality and appropriate working conditions for all actors of the educational process. Nevertheless, school is often an environment of tension, conflict, and a source of psychological trauma for children, parents, and teachers. In particular, we see the potential of peer mediation in the school setting in strengthening the resilience of victims and promoting positive changes in the behaviour and actions of peers.
Jednym z istotnych zadań szkoły jest stworzenie środowiska wspierającego rozwój osobowości dziecka, a także stworzenie odpowiednich warunków pracy dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Niemniej jednak szkoła jest często środowiskiem napięć, konfliktów i źródłem psychologicznej traumy dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Dostrzeżono szczególny potencjał mediacji rówieśniczych w środowisku szkolnym w obszarze wzmacniania odporności ofiar oraz promowaniu pozytywnych zmian w zachowaniu rówieśników.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133908 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 26 (1/2022)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Na tych samych warunkach (CC BY-NC-SA 4.0)
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Nov 17, 2022
Jun 1, 2022
134
142
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/144457
Edition name | Date |
---|---|
Peer mediation and bullying at school | Nov 17, 2022 |
Kwiatkowski, Piotr
Śliwerski, Bogusław
Kwiatkowski, Piotr Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Piwowarczyk, Mirosław. Red.
Kuczyńska, Alicja. Ed.