- Piśmienność i rewolucja cyfrowa
Szczegóły obiektu: Piśmienność i rewolucja cyfrowa
PDF
Opis
- PLMET:
http://confluence.man.poznan.pl/community/display/FBCMETGUIDE - Tytuł:
- Tytuł odmienny:
- Twórca:
- Temat i słowa kluczowe: ; ; ;
- Spis treści: Wstęp 7 Część I Piśmienność, piśmiennictwo i formy jego istnienia wyznaczone przez kolejne rewolucje medialne 15 1. Rewolucja medialna jako kategoria przeobrażeń komunikacyjnych 20 2. Etapy rozwoju piśmienności a rewolucje medialne 26 3. Grecka rewolucja piśmienna 34 4. Rewolucja Gutenberga 44 Część II Rewolucja cyfrowa jako rewolucja medialna 55 1. Oblicza technologii komputerowej 63 1.1. Narzędzie przetwarzania informacji 66 1.2. Substytut umysłu — sztuczna inteligencja 73 1.3. Medium komunikacyjne 82 2. Znaczenie wybranych środowisk dla kierunków rozwoju i obszarów zastosowań komputerów 94 2.1. Militarna (wojenna) proweniencja znaczących dokonań w historii rozwoju technologii komputerowej 96 2.2. Komputery dla przemysłu i przemysł komputerowy 106 2.3. Rola środowisk naukowych w postępie technologicznym oraz sposobach jego wykorzystywania 115 2.4. „Uwolnienie” urządzeń cyfrowych — komputery osobiste 124 3. Przystosowanie komputerów do roli narzędzia piśmienności 134 3.1. Komputery jako urządzenia do pisania, dystrybuowania i czytania tekstu elektronicznego 136 3.2. Redagowanie dokumentów tekstowych i hipertekstowych 146 3.3. Użytkowanie dokumentów elektronicznych w warunkach „książkowych” 157 4. Wykorzystywanie komputerów do przetwarzania danych tekstowych 167 4.1. Sporządzanie elektronicznych konkordancji i indeksów 169 4.2. Kształtowanie rynku bibliograficznych i pełnotekstowych usług wyszukiwawczych 173 4.3. Indeksowanie zawartości książek drukowanych 183 5. Udostępnianie piśmiennictwa w środowisku cyfrowym 191 5.1. Wiedza encyklopedyczna w postaci cyfrowej 193 5.2. Kolekcje tekstów elektronicznych i biblioteki cyfrowe 204 5.3. Literatura elektroniczna 216 6. Spór pomiędzy zwolennikami kultury druku i entuzjastami cyberkultury 229 Część III Kierunki rozwoju piśmienności przez pryzmat kolejnych rewolucji medialnych 241 1. Technicyzacja. Technologiczny wektor rozwoju piśmienności 249 2. Multiplikacja. Narzędzia i sposoby kontrolowania zwiększających się zasobów piśmiennictwa 258 3. Dywersyfikacja. Zasady typizacji dokumentów 266 4. Demokratyzacja. Dostęp do procesów związanych z produkcją i użytkowaniem przekazów tekstowych 275 Zakończenie 284 Wykaz skrótów 289 Literatura 291 Indeks nazwisk 305 Indeks nazw produktów i usług komputerowych 312 Summary 317
- Miejsce wydania:
- Wydawca:
- Data wydania:
- Data zastrzeżenia praw autorskich:
- Typ zasobu:
- Szczegółowy typ zasobu: ;
- Identyfikator:
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133602 - Język:
- Katalog BUWr:
https://katalog.bu.uni.wroc.pl/lib/item?id=chamo:447158 - Prawa dostępu:
- Licencja:
- Właściciel praw:
- Autor opisu:
Obiekt znajduje się w kolekcjach:
Informacje dodatkowe
- Data utworzenia: 2022-03-22
- Data ostatniej modyfikacji: 2024-01-17
- Liczba wyświetleń treści obiektu: 1123
- Możesz również pobrać opis tego obiektu w formatach: ;
- Pobierz manifest IIIF:
Zobacz także
Nowe media w przestrzeni edukacyjnej dzieci w wieku przedszkolnym - szanse i zagrożenia
Twórca:Kędzior, Jolanta
Typ:tekst