Przyjęcie do rodziny zastępczej jako krytyczne wydarzenie w życiu dziecka
Admission to a foster family as a critical event in a child’s life
critical life event
foster family
difficulties in learning
krytyczne wydarzenie życiowe
rodzina zastępcza
trudności w uczeniu się
wsparcie społeczne
The difficulties experienced by the child beginning a new stage in their life – livingin foster care include, first of all, radical changes in the family, school, and local community environments that violate the child’s sense of security, the loss of daily interactions with people that the child is familiar with, and the resulting need to make new relationships. A child’s cognitive attitude to the event of being taken in by a foster family, with its causes and effects, has a particular importance for their reactions (emotional, and behavioural) to it.
Trudności doświadczane przez dziecko rozpoczynające ten etap swego życia, w którym funkcjonuje w rodzinie zastępczej, to przede wszystkim naruszające poczucie bezpieczeństwa, radykalne zmiany środowiska rodzinnego, szkolnego i lokalnego, utrata codziennych interakcji ze znanymi osobami i konieczność nawiązywania nowych. Dla emocjonalnych i behawioralnych reakcji dziecka na wydarzenie, jakim jest przyjęcie go do rodziny zastępczej, szczególne znaczenie ma jego poznawcze ustosunkowanie się do tego wydarzenia, jego przyczyn i skutków.
Wydawnictwo Naukowe EDUsfera. Ewa Jurczyk-Romanowska
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133667 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T.24 (1/2021)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Nov 18, 2022
Mar 28, 2022
178
194
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/142834
Edition name | Date |
---|---|
Przyjęcie do rodziny zastępczej jako krytyczne wydarzenie w życiu dziecka | Nov 18, 2022 |
Wiatrowska, Leokadia Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.
Krauze-Sikorska, Hanna
Wosik-Kawala, Danuta Gandecka, Kamila. Red. Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej