Zdrowie dzieci i młodzieży jako produkt medialny? (analizy i refleksje)
Child and youth health as a media product? (considerations and reflections)
health
teacher
education
health promotion
zdrowie
nauczyciel
edukacja
promocja zdrowia
A consciously created critical attitude will work against superfi ciality, spreading health consumerism and health culture degradation. A critical analyzing of TV health images will help an audience to become more aware of an advantage of health values over a chase for health recognized as a commodity. It will lead to both self understanding and awareness of another person through the question: Which areas (whose? to whom?) of health reality are presented in particular TV texts and images concerning health issues?
Świadome kształtowanie postawy krytycznej może skutecznie przeciwdziałać powierzchowności, szerzeniu się konsumpcjonizmu zdrowotnego i degradacji kultury zdrowotnej. Aktywne analizowanie telewizyjnych obrazów zdrowotnych uzmysławia odbiorcy przewagę wartości zdrowia nad instrumentalną gonitwą o zdrowie będące towarem. Prowadzi do zrozumienia siebie i do zrozumienia drugiego człowieka poprzez odpowiedź na pytanie: Jaki obszar (czyj? właściwy dla kogo?) rzeczywistości zdrowotnej przedstawiają poszczególne telewizyjne teksty i obrazy o charakterze zdrowotnym?
Wydawnictwo Naukowe EDUsfera. Ewa Jurczyk-Romanowska
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133653 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T.24 (1/2021)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Nov 18, 2022
Mar 24, 2022
95
107
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/142827
Edition name | Date |
---|---|
Zdrowie dzieci i młodzieży jako produkt medialny? (analizy i refleksje) | Nov 18, 2022 |
Janowiec, Anna Kociołek, Roksana Majcher, Agnieszka Czernianin, Wiktor. Red.
Nowak, Wioletta. Red. Szalonka, Katarzyna. Red. Waniowski, Paweł. Rec. Niemczyk, Agata. Rec.
Chybicka, Małgorzata Kozłowska, Wiesława Łechtańska, Ewa
Malec, Anna
Nowak, Wioletta Szalonka, Katarzyna Nowak, Wioletta. Red. Szalonka, Katarzyna. Red. Waniowski, Paweł. Rec. Niemczyk, Agata. Rec.
Bąk, Olga Gochniak, Dorota Kotula, Barbara Sawrycz, Natalia Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Piwowarczyk, Mirosław. Red.