The functioning of families with children with intellectual disabilities – selected aspects
Funkcjonowanie rodzin dzieci z niepełnosprawnością intelektualną– wybrane aspekty
family
parents
disability
child with intellectual disability
rodzina
rodzice
niepełnosprawność
dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
A child’s disability always, to differing degrees, affects the fulfilment of the function of a family, shapes intra-family relationships, and determines the family lifestyle. Family life abounds in numerous and varied demanding situations, which can be both an insurmountable problem, and a challenge that one just has to face – alone or with such important social support.
Niepełnosprawność dziecka zawsze, choć w różnym stopniu, wpływa na wypełnianie funkcji rodziny, wyznacza jej styl życia. Codzienność rodzin obfituje w liczne i różnorodne sytuacje trudne, które mogą stanowić zarówno problem nie do pokonania, jak i wyzwanie, z którym po prostu należy się zmierzyć – samemu lub korzystając z tak ważnego wsparcia społecznego.
EDUsfera. Ewa Jurczyk-Romanowska
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133421 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T.22 (1/2020)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Feb 16, 2023
Jan 31, 2022
517
529
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/142779
Edition name | Date |
---|---|
Funkcjonowanie rodzin dzieci z niepełnosprawnością intelektualną– wybrane aspekty | Feb 16, 2023 |