- Seks i Dziesiąta Muza : erotyzm, relacje intymne i wzorce genderowe w kinie przedkodeksowym (1894-1934)
Szczegóły obiektu: Seks i Dziesiąta Muza : erotyzm, relacje intymne i wzorce genderowe w kinie przedkodeksowym (1894-1934)
PDF
Opis
- PLMET:
http://confluence.man.poznan.pl/community/display/FBCMETGUIDE - Tytuł:
- Tytuł odmienny:
- Twórca:
- Temat i słowa kluczowe: ;
- Spis treści: Wstęp 7 Rozdział I. Jak wyglądał świat, gdy pojawiło się kino? 27 Rozdział II. Miłość — historia pojęcia 49 Rozdział III. Seksualność na przełomie wieków 65 Rozdział IV. Kino pierwszych dekad 75 1. Kinematograf jako wynalazek techniczny 76 2. Pierwsze kina i ekonomiczne podstawy filmowego biznesu 100 3. Rozwój filmowego języka i filmowych form artystycznych 115 A. Teoretycy filmu, początki prasy branżowej 116 B. Prądy filmowe 121 C. Rozwój filmowego języka 135 Rozdział V. Kino (erotycznych) atrakcji (1894–1907) 150 1. Eadweard Muybridge i fotografia poklatkowa 150 2. Ciało jako atrakcja 152 3. Pierwsze filmowe pocałunki 159 4. Relacje intymne w „kinie atrakcji” 166 Rozdział VI. Początki kina narracyjnego (1907–1918) 184 1. Relacje intymne w filmach z lat 1907–1918. Konflikt pokoleń 184 2. Kobiety w przestrzeni publicznej 198 3. Pierwsze „kobiety wyzwolone” 209 4. Pierwsze wampy 215 5. Nagość na ekranie 221 Rozdział VII. Erotyzm w kinie epoki jazzu (1918–1929) 228 1. Genderowe modele kobiecości w filmie epoki jazzu 234 A. Kobieta aktywna 234 B. Kobieta-niewinna ofiara 240 C. Kobieta upadła 248 D. Uwodzicielka 263 E. Dziewczyna-podlotek 287 F. Flapperka 293 G. „Poszukiwaczka złota” 309 H. Znudzona żona 318 2. Genderowe stereotypy męskości 324 A. „Tradycyjny” wzorzec męskości 326 B. „Nowy” wzorzec męskości 328 C. Chłopak z sąsiedztwa 339 D. Szlachetny uwodziciel 352 E. Podły uwodziciel 356 F. Zdradzany mąż 358 G. Zakochany głupiec 359 3. Filmowa nagość 364 4. Miłość od pierwszego wejrzenia 379 Rozdział VIII. Początki kina dźwiękowego. Od upowszechnienia się dźwięku do ustanowienia kodeksu (1927–1934) 386 1. Kobiece wzorce osobowe 389 A. Upadła uwodzicielka 390 B. Upadła poszukiwaczka złota 413 C. Kobieta wyzwolona 421 D. Kobiety-władczynie 437 2. Męskie wzorce osobowe 438 A. Mąż królowej 438 B. Gangster 447 3. Filmowa nagość 452 4. Relacje intymne w kinie przedkodeksowym 461 Rozdział IX. Geje, lesbijki, transwestyci w kinie przedkodeksowym 465 1. Homoseksualizm męski 465 2. Homoseksualizm kobiecy 483 3. Transwestytyzm 492 Rozdział X. Filmowa pornografia z lat 1894–1934 496 Rozdział XI. Filmowa cenzura 510 Zakończenie 530 Bibliografia 534 Summary 552 Indeks osób 555 Indeks fi lmów 575 Spis ilustracji 594
- Miejsce wydania:
- Data wydania:
- Data zastrzeżenia praw autorskich:
- Typ zasobu:
- Szczegółowy typ zasobu:
- Identyfikator:
; oai:repozytorium.uni.wroc.pl:131382 - Język:
- Język streszczenia:
- Katalog BUWr: https://katalog.bu.uni.wroc.pl/lib/item?id=chamo:395296
- Zakres czasowy:
- Właściciel praw:
- Autor opisu:
Obiekt znajduje się w kolekcjach:
Informacje dodatkowe
- Data utworzenia: 2021-11-03
- Data ostatniej modyfikacji: 2024-01-19
- Liczba wyświetleń treści obiektu: 48755
- Możesz również pobrać opis tego obiektu w formatach: ;
- Pobierz manifest IIIF:
Zobacz także
Imaginario del fútbol en la cinematografía de la época franquista y salazarista Estudio de la narración fílmica
Twórca:Olchówka, Anna
Typ:tekst
Współtwórca:Sawicki, Piotr; Minkiewicz, Marta
Cinematic Pedagogy. Relacja terapeutyczna w ujęciu filmowym– implikacje dla edukacji akademickiej
Twórca:Krasoń, Katarzyna
Typ:tekst
Ucieczka do głębi : o surrealizmie w literaturze hiszpańskiej przed 1936
Twórca:Ziarkowska, Justyna
Typ:tekst