Marka pracodawcy i motywacja do pracy w handlu detalicznym — w świetle badań ankietowych
Employer’s brand and job satisfaction in the retail trade
employer branding
employee motivation
retail
marka pracodawcy
motywacja pracownika
handel detaliczny
Tyt. tomu: Wyzwania dla państwa prawa i gospodarki w dobie pandemii
The aim of this article is the identification of the factors affecting job satisfaction in the retail sector as well as identifying and defining ‘employer’s branding’ and ‘image’. Apart from literature review, secondary sources research, and studies published in various media, including the internet, have been used as a basis. In addition to that, data gathered in a random survey sample of 300 retail employees has provided further insight while the literature review has been confirmed by empirical data which lead to an overall conclusion that job satisfaction in the retail sector is influenced by such factors as: safety and job security, ambiance, teamwork and remuneration.
Celem niniejszego artykułu jest wskazanie motywów do podjęcia zatrudnienia w handlu detalicznym, wskazanie poziomu zadowolenia z pracy oraz zdefiniowanie pojęć „marki” i „wizerunku pracodawcy”. Tekst powstał na podstawie przeglądu literatury, badań wtórnych, opracowań zamieszczonych w prasie lub na stronach internetowych. Ponadto zostały przeprowadzone własne badania ankietowe, którymi zostali objęci pracownicy przedsiębiorstw handlu detalicznego. Próba losowa wynosiła 300 osób. Wkład literatury pokrywają dane empiryczne, które dowodzą, że na zadowolenie z pracy oddziałują takie czynniki jak: bezpieczeństwo, atmosfera, współpraca pracowników oraz wynagrodzenie.
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Jakubowski, Sebastian. Red.
Kostecka-Jurczyk, Daria. Red.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:131060 ISSN 1733-5779 ISSN 0239-6661
Czasopisma Naukowe w Sieci (CNS)
Udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich
Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.
Jun 3, 2022
Oct 8, 2021
127
135
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/141713
Edition name | Date |
---|---|
Marka pracodawcy i motywacja do pracy w handlu detalicznym — w świetle badań ankietowych | Jun 3, 2022 |