Obiekt

Tytuł: Certyfikat Fair Trade jako narzędzie promocji

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Certyfikat Fair Trade jako narzędzie promocji

Tytuł odmienny:

Fair Trade certificate as a promotion tool

Autor:

Szafiński, Piotr

ORCID:

0000-0001-5483-7242

Temat i słowa kluczowe:

Fair Trade   poverty   equality   promotion  
sprawiedliwy handel   ubóstwo   równość   promocja

Opis:

Tyt. tomu: Czynniki i uwarunkowaniaprawno-ekonomiczne a decyzjejednostek, przedsiębiorstwi społeczeństwa

Abstrakt:

In order to reduce poverty, the international Fair Trade movement was established. Consumers buying products certified with the Fair Trade logo indirectly participate in a charity event. Considering that the Fair Trade mark plays an important role towards poor countries and is a guarantee of product quality, the purpose of the article is to determine whether it can be effectively used as a promotion tool. The work was based on literature sources and the author’s own research conducted in the form of in-depth interview. The area of interest includes clients of one of the specialist chain stores in Wrocław. Research results indicate that the certificate cannot currently be an effective promotion tool, but with the observed increase in consumer awareness, it can be used in the future as an element of marketing.  
W celu walki z ubóstwem powołano do życia międzynarodowy ruch Fair Trade. Konsumenci, kupując produkty certyfikowane logiem Sprawiedliwego Handlu, pośrednio biorą udział w akcji charytatywnej. Jako że znak Fair Trade odgrywa istotną rolę wobec państw ubogich oraz ma być gwarancją jakości produktu, celem artykułu jest określenie, czy może on być skutecznie wykorzystywany jako narzędzie promocji. Praca powstała na podstawie źródeł literaturowych oraz badań własnych, przeprowadzonych w formie wywiadu pogłębionego. W obszarze zainteresowań znaleźli się klienci jednego z sieciowych sklepów specjalistycznych we Wrocławiu. Wyniki badań wskazują, że obecnie certyfikat nie może być skutecznym narzędziem promocji, jednak przy obserwowanym wzroście świadomości konsumentów można go w przyszłości wykorzystywać jako element marketingu.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego

Współtwórca:

Jakubowski, Sebastian. Red.   Kostecka-Jurczyk, Daria. Red.

Data wydania:

2020

Data zastrzeżenia praw autorskich.:

2020

Szczegółowy typ zasobu:

czasopisma (wydawnictwa ciągłe)   artykuł

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:116078

DOI:

10.19195/1733-5779.33.16

Źródło:

PAd 102060 II

Język:

pol   eng

Powiązanie:

Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne, ISSN 1733-5779. Nr 33, 2020, s. 223-235

Jest wersją:

Czasopisma Naukowe w Sieci (CNS)

Autor opisu:

WR U/PAdbg

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

14 kwi 2021

Data dodania obiektu:

28 wrz 2020

Liczba wyświetleń treści obiektu:

6

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

6

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/127101

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Nazwa wydania Data
Certyfikat Fair Trade jako narzędzie promocji 14 kwi 2021

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji