Obiekt

Tytuł: Kontrowersje wokół kosztów reprezentacji i reklamy. Analizy bilansowo-podatkowe

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Kontrowersje wokół kosztów reprezentacji i reklamy. Analizy bilansowo-podatkowe

Tytuł odmienny:

Controversy around representation and advertisement — balance-tax analysis

Autor:

Ćwiąkała-Małys, Anna

ORCID:

0000-0001-9812-2118

Temat i słowa kluczowe:

marketing   representation costs   advertising costs   goods and services tax deduction   tax deductible expenses  
marketing   koszty reprezentacji   koszty reklamy   odliczenie podatku od towarów i usług VAT   koszty uzyskania przychodów

Opis:

Tyt. tomu: Inspirowane zainteresowaniami Marcina. Księga pamiątkowa ku czci doktora Marcina Winiarskiego

Abstrakt:

This article refers to the complexity of the problem of representation and advertisement costs inventory. The last two years have shown that there is an increasing problem in interpreting these positions. Thus, the costs were analysed on the basis of regulations resulting from the Accounting Act, the Income Tax Act on a corporate entity, the Act on Personal Income Tax, and Goods and Services Income Vat Tax Act. What is more, in the article, different standpoints in time are presented with regards to defining these two terms: advertisement and representation, which in a significant way inhibits the final tax settlement. It also becomes a source of dispute between the taxpayer and the revenue office. The aim of this article is to present a detailed scheme of inventorying chosen marketing actions, defining marketing expenses that constitute tax deductible expenses in the context of differentiating advertisement and representation, and what follows in defining types of marketing actions that enable one to deduct tax from goods and services (VAT tax added).  
Artykuł dotyczy złożoności problemu ewidencjonowania kosztów reprezentacji i reklamy. Ostatnie lata wskazują na rosnący problem w interpretowaniu tych pozycji — stąd też koszty te zanalizowano na podstawie regulacji wynikających z ustawy o rachunkowości, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i ustawy o podatku od towarów i usług VAT. Co więcej, w artykule zaprezentowane odmienne w czasie stanowiska w zakresie samego definiowania pojęć: reklama i reprezentacja, co w znaczący sposób utrudnia ostateczne rozliczenia podatkowe, co zaś staje się źródłem sporów między podatnikiem a urzędem. Celem artykułu jest: prezentacja szczegółowych schematów ewidencyjnych wybranych działań marketingowych, określenie wydatków marketingowych, będących kosztami uzyskania przychodów w kontekście próby rozróżnienia reklamy od reprezentacji, a następnie ustalenie typów działań marketingowych, umożliwiających odliczenie podatku od towarów i usług VAT (naliczonego).

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego

Współtwórca:

Korbutowicz, Teresa. Red.   Ćwiąkała-Małys, Anna. Red.   Mościbrodzka, Monika. Red.

Data wydania:

2020

Data zastrzeżenia praw autorskich.:

2020

Szczegółowy typ zasobu:

czasopisma (wydawnictwa ciągłe)   artykuł

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:110409

DOI:

10.19195/1733-5779.32.7

Źródło:

PAd 102060 II

Język:

eng   pol

Powiązanie:

Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne, ISSN 1733-5779. Nr 32, 2020, s. 91-102

Jest wersją:

Czasopisma Naukowe w Sieci (CNS)

Właściciel praw:

Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.

Autor opisu:

WR U/PAdbg

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2021-04-14

Data dodania obiektu:

2020-08-10

Liczba wyświetleń treści obiektu:

8

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

8

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/121397

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji